עורר סערה: ראש ישיבת מצפה רמון ואיש מפלגת נעם, הרב צבי קוסטינר, תועד כאשר הוא נואם בפני תלמידי הישיבה ותוקף את הקהילה הלהט"בית בצורה חריפה, כך פורסם בכאן 11.

הרב קוסטינר השווה את המאבק בקהילה למלחמה ואמר: "זה הקרב שאני אומר לכולנו, כל אחד במקום שלו, לא להתבייש, לקחת אומץ, איפה שאתה עובד תגיד 'להט"בים הביתה, הומואים הביתה', רשע, רשע ועוד רשע. מי שיודע כמה אלימות יש שם, רשעים, רשעים והם הולכים להכניס לכל בית את השיגעון הזה".

"הורה 1 הורה 2, מטורפים, אבל כולם שותקים. נילחם בכל דבר, תפקידנו בכל מקום לא להתבייש ביהדותנו, לא להתבייש, לכן הממשלה המשוגעת הזאת, הטירוף הזה, בעזרת ה' ייפול. אבל זה מה שאני אומר לחבר'ה, בואו נילחם, לא נדבר, ואני אומר תמיד - גם בצבא, גם באזרחות, מדינה יהודית, צבא יהודי, מדינת תורה", הוסיף.

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בתגובה לדברים של הרב צבי קוסטינר: "אני יהודי, ישראלי, הומו ואני גאה בזה. ‏אלו דברי הסתה פרועים ומסוכנים. אותו רב עושה נזק ליהדות, מפלג, משסע ופוגע באנשים רק בגלל מי שהם. ב-1 ליולי אצעד במצעד הגאווה במצפה רמון ואני קורא לכל בית ישראל להגיע ולצעוד יחד איתנו. האור ינצח את החושך.״

ח״כ נעמה לזימי מסרה: ״הרב צבי קוסטינר ניזון משנאה, קנאות דתית ומהסתה שנותנת יד לפגיעה בקהילה הלהט״בית. המלחמה שלו, ושל חבריו ממפלגת ׳נעם׳ היא לא רק נגד הקהילה הגאה אלא גם נשים, נכים וערבים. מבחינתם כל מה שהם לא, לא צריך להתקיים. אני קוראת לרשויות לחקור את הרב על דברי הסתה וקריאה לאלימות".

לון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מסר: "כבר למדנו על בשרנו שלמילים יש כח עצום והן יכולות לפגוע ואף להרוג. רב שקורא לכזאת הסתה, קורא לאנשי הקהילה "רשעים" ושולל את הקיום שלהם בחברה הישראלית הוא לא פחות מפושע. אנחנו מציעות לאדם שקורא לעצמו רב, ובשם היהדות מכפיש אוכלוסייה שלמה, לעשות בדק בית דחוף עם עצמו".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, אמרה כי מדובר ב"אמירות מסוכנות וחשוכות שמזכירות לנו שוב למה אנחנו צועדים וכמה חשוב להיאבק נגד השנאה", והוסיפה כי "כולנו זוכרים לאן אותן מילים יכולות להוביל ואת המחיר הכבד שלהן. מול ההסתה הזאת אסור לשתוק ומצופה מראש המועצה לגנות את הדברים לפני מקרה האלימות הבא. הקהילה שלנו תמשיך להיות בגאווה גדולה מי שהיא בכל מקום, וגם במצפה רמון".

כזכור, הרב צבי קוסטינר כבר עורר סערה בעבר כאשר השתתף בכנס שעסק במאבק נגד גיוס בנות לצבא. במהלך הכנס אמר כי "צריך לדבר בצורה הכי ברורה, מה התפקיד של האישה, ראינו במצרים - הנשים הצדקניות הקימו את המשפחה בישראל, אותה אמונה פנימית יסודית זה מה שבנה את המשפחות בישראל. הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה".