בית החולים השיקומי רעות בתל אביב ו־HIT מכון טכנולוגי חולון שיתפו לאחרונה פעולה במסגרת קורס ייחודי לנגישות, עיצוב וטכנולוגיה, המופעל על ידי היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים במכון.

מדובר בקורס של הפקולטה לעיצוב ב־HIT, כשהאתגר של הסטודנטים היה לפתח פתרונות עיצוביים וטכנולוגיים לבית החולים, הנוגעים בין היתר לנגישות, להתמצאות ולמציאת שפה עיצובית.

את היוזמה הוביל האדריכל אופיר פרידריך, מרצה במחלקה לעיצוב פנים ב־HIT, שהשתקם בבית החולים רעות לאחר תאונת גלישה. "אני מאמין בהעברת הדברים הטובים הלאה. קיבלתי כל כך הרבה מרעות, ואני שמח שניתנה לי ההזדמנות לתת בחזרה לבית החולים ולמטופלים בו", הוא סיפר.

במהלך הקורס ביקרו הסטודנטים בבית החולים, נפגשו עם מטופלים ועם הצוות והתנסו באביזרים המסייעים לניוד, כמו כיסאות גלגלים וקביים. לאחר שלב המחקר הציגו להנהלת בית החולים את הרעיונות העיצוביים.

בימים אלה הסתיים העיצוב מחדש של חלל הפנים במחלקת שיקום הצעירים, שבה שוקם האדריכל אופיר פרידריך, והותקנו במקום צינורות מתכת צבעוניים המשמשים מתקן לתרגול ולתנועה במרחב לטובת מטופלים המתניידים עצמאית או בכיסא גלגלים. בחצר בית החולים הותקנו ספסלים נגישים הכוללים הצללה ומקום המיועד לכיסאות גלגלים לצד עמדות מנוחה גם בעמידה.

מנהלת בית החולים ד"ר אורית שטיין רייזנר מסרה: "מרגש לראות את ההירתמות של אופיר, שהיה מטופל שלנו והשתקם בהצלחה יתרה, לטובת פרויקט כזה. אני מקווה שנוכל להעמיק את שיתוף הפעולה היצירתי גם בשנים הבאות".

אודי קרמסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים ב־HIT מכון טכנולוגי חולון, הוסיף: "אני שמח על שיתוף הפעולה המקסים, ורואה בו חשיבות רבה לסטודנטים בהתנסות מעשית תוך שילוב עבודה קהילתית המאפשרת פתרונות לצרכים ייחודיים".