איגוד השיווק הישראלי העניק השבוע את פרס החדשנות למשרד הפרסום DIBOOR, בבעלותם של דנה קול ואייל גיא, ולשירן מלמדובסקי סומך מחברת הטכנולוגיה D-ID, על קמפיין שיזמו ויצרו להעלאת המודעות לטיפול ולמאבק באלימות כלפי נשים.

הפרס ניתן על השימוש המהפכני בטכנולוגיית בינה מלאכותית (AI), שבאמצעותה הצליחה DIBOOR "להחזיר לחיים" חמש נשים שנרצחו בידי בני זוגן. אותן נשים "קראו" לנשים הסובלות מאלימות לפנות לייעוץ ולסיוע כדי להשתחרר מזוגיות אלימה ולהיפרד באופן בטוח, למניעת הרצח הבא.

"הקשיבי בקולי", פרי יוזמתן של מייסדת ומנכ"לית DIBOOR דנה קול ושל יזמת הטק החברתית שירן מלמדובסקי סומך, היום סמנכ"לית אימפקט בחברת הטכנולוגיה D-ID, הושק ביום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים בנובמבר האחרון, וזכה לתהודה רחבה עם למעלה מ־10 מיליון חשיפות ברשת.

לקמפיין נרתמו שחקניות שצולמו ודיבבו את סיפוריהן של הנשים הנרצחות, כשהן קוראות לנשים לא להתעלם מסימני האזהרה. צילומי הווידיאו ותנועות השפתיים של השחקניות הולבשו על תמונותיהן של הנשים שנרצחו, בשיתוף ובהסכמת משפחותיהן. הקמפיין המצמרר זכה לתהודה עצומה, וגופים רבים נרתמו להפצתו, בהם פייסבוק ישראל ושותפים נוספים כמו פורום מיכל סלה, ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, נעמת וכן חברות מהמגזר העסקי, ובהן חברות הייטק מובילות.

בזמן עלייתו לרשתות החברתיות, דיווחו העמותות העוסקות בטיפול באלימות במשפחה על עלייה של עשרות אחוזים בפניית נשים למוקדי הסיוע. הנשים שנרצחו ושסיפורן מופיע בקמפיין הן מיכל סלה, שגית עוזרי, אסתר אהרונוביץ', מרין חאג' יחיא ואסתר ברהני.

דנה קול, מייסדת ומנכ"לית DIBOOR, אמרה: "אני פה כי מישהו היה צריך לשמש פה לכל אלו שלא נמצאות איתנו יותר, וזו זכות גדולה להשמיע את קולן של נשים שנרצחו בידי בני זוגן. כל אישה שתזהה את עצמה בסיפורן כבר נמצאת צעד אחד קרוב יותר לזוגיות אחרת, בטוחה יותר".