במסגרת פעולות שיפור ושדרוג הנגישות בנמל קיסריה, אשר בחלקו הצפוני של הגן הלאומי, החברה לפיתוח קיסריה השיקה אמש באתר את האפליקציה Right Hear, המאפשרת לעיוורים ליהנות ממגוון האטרקציות.

בישראל חיים למעלה מ־25 אלף עיוורים ועוד כ־200 אלף מתמודדים עם לקויות ראייה, אשר אינם זוכים לחוויות ביקור איכותיות במקומות ציבוריים רבים. אפליקציית Right Hear החדשנית היא למעשה מערכת ניווט להגברת התמצאות ולהכוונה. היא הותאמה במיוחד עבור מבקרי נמל קיסריה, הרוחש פעילות ועניין כאתר תיירות מוביל בישראל.

האפליקציה מאפשרת את הנגשת האטרקציות השונות עבור עיוורים ובעלי לקויות ראייה וקשיי התמצאות, עם מידע זמין ומדויק במגוון מוקדי עניין בכל רחבי הנמל. מערכת הניווט החכמה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לטייל באופן עצמאי ובטוח יותר בלי צורך בקבלת הסברים ו/או הכוונה של אדם אחר - ובכך לזכות בסיור בעצמאות מלאה המעשירה את חוויית הביקור בין העתיקות: קמרונות הנמל, מרכז המבקרים, במת המקדש, המדרגות המונומנטליות, תצפית הנמל העתיק ועוד.

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברות לפיתוח ולנכסי קיסריה, אומר: "הפרויקט הוא נדבך נוסף במחויבות ובמדיניות שלקחנו על עצמנו בפעילות החברות, וזה מהלך שיחזק את השוויון וההתחשבות בכלל - ובבעלי הצרכים המיוחדים בפרט".

ליאור פריטי, סמנכ"ל פיתוח מסחר ותיירות בחברה לפיתוח קיסריה, מוסיף: "כולנו נהנים לטייל, לחגוג ולבלות. העובדה שחלקנו מוגבלים פיזית לא אמורה לגרוע מהיכולת שלנו לחוות את אותן חוויות וליהנות. באמצעות Right Hear אנו מציעים לאנשים עם מוגבלויות המבקרים בנמל קיסריה לזכות בהנאה באמצעות הדרכה צמודה".