יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי וח״כ שרן השכל הניחו אמש על שולחן הכנסת את הצעת החוק לפיזור הכנסת, זאת לאחר שרה"מ היוצא, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, הודיעו אמש כי יתמכו בהצעה.

יאיר לפיד ונפתלי בנט על פיזור הכנסת (צילום: דוברות רה"מ)

היום (שלישי), עוד לפני שההצעה עלתה לדיון בנשיאות הכנסת, המדינה סערה על ההחלטה משני צדי המפה הפוליטית. אלו התומכים בממשלה הנוכחית הביעו חשש לקראת הבחירות החמישיות, בעוד מתנגדיה ניצלו את הטיימינג לעקוץ את ראש הממשלה בנט על שהפר את הצהרתו "למנוע בחירות חמישיות". 

עמודי הטוויטר של הישראלים הפעילים פוליטית, שחוגגים על הרשת החברתית כמו במסיבה פרטית לחברי הימין, הוצפו בבדיחות ובגינויים נגד ההחלטה. "בישראל יש ארבע עונות: קיץ, בחירות, מלחמה ושביתה. לפעמים יש כמה בו זמנית", כתב אחד הגולשים בהומור. 

בתגובה לכך, אחרת החליטה לחזק בתגובות עם רפרנס לסדרת האנימציה אווטאר: "לפני שנים רבות, ארבע העונות חיו בהפרדה. אבל הכל השתנה, כשהאווטאר החליט לתקוף. רק המגפה, הרחוקה מארבע העונות, היתה יכולה לעצור אותו. אבל כשהארץ היתה זקוקה לה מאי פעם, היא נעלמה.

גם תגובות אחרות המכוונות לראש הממשלה הנוכחי הגיעו כמו: "גל עזיבות בלשכת בנט ממשיך והפעם בנט", או "בנט היה מתוסכל לא הפר את כל ההבטחות, אז עכשיו הוא הפר את האחרונה: הוא עושה בחירות חמישיות". 

התגובות האלו הן רק קצה הקרחון, והרשת החברתית מוצפת בעוד אין ספור ממים מצחיקים ועצובים כאחד. לשם כך, ריכזנו עבורכם את התגובות משני צדי הקשת הפוליטית, שמביעות את דעתן ההחלטה הדרמטית לפרק את הממשלה: