יותר מחצי מיליון בני נוער צפויים לעבוד בחופשת הקיץ הקרובה, והמוסד לבטיחות ולגיהות משתף פעולה עם הרשויות המקומיות בישראל בתחום ההסברה על עבודה בטוחה לבני נוער, במסגרת ירידי התעסוקה שעורכות הרשויות לקראת תום שנת הלימודים. שוק התעסוקה, ובפרט ענף המסעדנות והאירועים, מחכה בקוצר רוח לבני הנוער, שכן יש מחסור חמור בעובדים בתחומים אלה.


מוריה מולכו, בת 16 מראשון לציון, מתכוונת להפוך את התחביב למקצוע ותחל לעבוד בנגרות: "בארבע השנים האחרונות אני מתנדבת בנגרייה בביתל'ה, מרכז של הנוער העובד והלומד, ושם אני מדריכה ילדים איך להשתמש בכלים ולבנות דברים מעץ. אחרי שביקרתי לאחרונה ביריד התעסוקה לבני נוער בראשון לציון, הצלחתי סוף סוף למצוא בדיוק את מה שאני צריכה. אחרי שאעבור הדרכה והכשרה, אתחיל לעבוד בקבוצת שיפוצים".

יקי זביחי, בן 16.5, ינצל את חופשת הקיץ בשביל לקחת משמרות נוספות גם בשעות הבוקר: "בזכות יריד התעסוקה וגם בזכות אפליקציית "עבודה פלוס" הצלחתי למצוא עבודה בסופר מחסני השוק בראשון לציון, ובקיץ אעבוד גם בבקרים".

במוסד לבטיחות ולגיהות מדגישים כי על בני נוער להימנע מעבודה בגובה או בסביבת כלים חדים מסוכנים: "יש עבודות שהן מחוץ לתחום לבני הנוער ויש לשמור על נוהלי בטיחות ברורים. בין העבודות שאסור להעסיק בהן בני נוער ניתן למנות עבודה באתרי בנייה, ריתוך, חפירת בורות, שימוש באקדח מסמור, ייצור ועיבוד חומרים מתלקחים, עבודה במקומות שבהם הטמפרטורה נמוכה מ־4 מעלות וגבוהה מ־40 מעלות, עבודה במכשירי קרינה מייננת ובחומרים רדיואקטיביים, עבודה עם מכשירי לייזר, עבודה עם חומרי הדברה לסוגיהם, עבודה עם ממיסים אורגניים ועבודה במחלקות בבתי חולים שבהן קיימת סכנת הידבקות במחלות זיהומיות או במעבדות למיקרוביולוגיה".