על רקע עומסי התנועה, הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים וחוסר היעילות של חלק מהתחבורה הציבורית, יתחילו השנה בטכניון בלימוד תוכנית ייעודית ומקיפה לתכנון תחבורה ציבורית. את התוכנית גיבשו המכון לחקר התחבורה והיחידה ללימודי המשך בטכניון, בשיתוף עם משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת נתיבי איילון.

בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בתחום התחבורה הציבורית, הכוללת פרויקטים ענקיים כמו רכבות קלות וכבדות, תוכנית מטרו, מערכות BRT, תוכנית אגרות גודש, תכנון מחדש של רשת קווי האוטובוסים, הפעלת נתיבי תחבורה ציבורית, הקמת מרכזי תחבורה עתירי נוסעים ושירותי תחבורה גמישים.

לצורך תכנון ותפעול של תחבורה ציבורית יש להכשיר כוח אדם, ולשם כך גובשה תוכנית מקיפה בקורס שיימשך שנה, כולל סמסטר קיץ, והוא מיועד לבעלי תואר ראשון עם ממוצע של 75 ומעלה בתחומי הנדסה אזרחית או תחבורתית, תכנון ערים, אדריכלות, מדעי החברה ומדעים מדויקים, שיש להם ניסיון תעסוקתי בתחום תכנון תחבורה ציבורית או בתחום משיק. קהל היעד: עובדים במשרדי ממשלה, מינהל התכנון, רשויות מקומיות ואזוריות, משרדי תכנון תנועה ובינוי ערים, חברות פרטיות וחברות תכנון תחבורה ציבורית.

המרצים יהיו חברי סגל מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ומהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, וכן מרצים מהתעשייה, בליווי אגף בכיר לתכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה. הניהול האקדמי הופקד בידיו של פרופ' תומר טולדו מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון.