ח"כ איבתיסאם מרעאנה התארחה היום (רביעי) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לדו"ח מבקר המדינה שפורסם, וחשף ליקויים קשים בנוגע לאכיפה בערים המעורבות בזמן מבצע שומר החומות, והזנחה האוכלוסיה הערבית במקומות אלו: "כל פעם שאני רואה את הדוחות של מבקר המדינה אני לא מגלה את אמריקה, אבל כן את החצר האחורית של מדינת ישראל. זה כל פעם מחדש מעציב אותי, אבל היום אני מבינה לעומק את השבר שנמצא בערים המעורבות".

שני מקרי רצח תוך שעות: בת 30 נורתה למוות בלוד, בן 45 נרצח בעוספיא

עוד היא הוסיפה כי "אני לא מתפלאת שהרצח אתמול בלוד הוא תוצאה מהאפליה שקוראת בערים המעורבות. אני מסתכלת על הנתון הטראגי ועל הסיפור הטראגי של הרצח אתמול ואני אומרת שבהיעדר שירותי רווחה, ומישהו שידבר את השפה הערבית לאותן נשים במעגל אלימות, שלצעירים אין אופק, מוסדות תרבות, כל מערכת החינוך דיי כושלת במדינת ישראל ובטח ובטח בחברה הערבית, אז למה שהאש לא תשתולל ושנשים לא ירצחו?".

חברת הכנסת ממפלגת העבודה התייחסה גם לתוכנית חומש, ותקפה את הקצאת התקציבים לחברה הערבית: "זה בדיוק הסיפור כולו, אמרו שיש תוכנית, שיש מיליארדים לחברה הערבית וכלום לא מגיע, שום דבר, בטח ובטח לא בהחלטה כזו ובשנה כזו שהממשלה קמה ולצערי הרב נפלה. זו אחת ההחמצות הכי גדולות שהחברה הישראלית יכולה להסתכל עליה. שום כסף לא הולך ולא מגיע, בסיפור הזה של להכיר בערים מעורבות מדינת ישראל, לא הרימו את הכפפה".

היא חזרה להתייחס למבצע שומר חומות: "שומר חומות היה טראומה מאוד גדולה לחברה הישראלית כולה. זה היה אסון גדול, מלחמת אזרחים, והדבר הזה נבע מכל כך הרבה הדרה, לא ראו את החברה הערבית. השפה הערבית לא נוכחת ביפו, בשילוט בקושי, אין הנגשה לשפה הערבית".

"כשיש חיים אמיתיים משותפים, אפשר לראות את החוסן של החברה. החברה הערבית חייבת לקבל את התקציבים והמשאבים. חייבים להסתכל מה הצורך של החברה הערבית, צריך לתת מקום וכבוד לשפה, ולעודד חיים משותפים בשביל שלא נחזור למה שהיה", הוסיפה מרעאנה.