כ־50% מההורים לילדים בגילאי בית ספר ציינו כי אחד או יותר מילדיהם איבדו את המפתחות לדלת הבית. כך עולה מסקר שביצעה קבוצת רב־בריח בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה על אובדן מפתחות בקרב ילדים. מהסקר עולה עוד כי שיעור איבוד המפתחות בשנתיים האחרונות גבוה יותר ביותר מכ־10% בקרב ילדים בני 12 ומעלה.

כ־73% דיווחו כי ילדיהם ננעלו מחוץ לבית כתוצאה מאיבוד או שכחה של המפתחות. רוב ההורים לילדים בגילאי בית ספר, ששכחו או איבדו מפתח בשנתיים האחרונות, גם דיווחו כי קרה שילדיהם ננעלו מחוץ לבית לאחר שאיבדו את המפתחות של הדלת. עוד עולה מהסקר כי התדירות שהילדים ננעלו מחוץ לבית כיוון ששכחו או איבדו מפתח עולה עם הגיל. כתוצאה ישירה מכך כ־71% מההורים נאלצו לצאת מהעבודה או להזעיק בן משפחה כדי לפתוח את דלת הבית לילדם.

כ־63% מההורים דיווחו שאינם נוהגים להשאיר מפתחות במקום מחבוא בקרבת הבית, ככל הנראה מחשש לפריצה ותחושת חוסר ביטחון. 
לדברי מנכ"ל רב־בריח עומר יתיר, שכחת מפתחות בקרב ילדים היא בעיה ידועה. "בעבר ניתנו פתרונות פיזיים על מנת לדאוג שהילדים לא יאבדו את המפתחות. בעידן הטכנולוגי של היום אנחנו מציעים פתרונות חכמים ונוחים המתאימים גם לילדים בני 9 ומעלה (הגיל שבדרך כלל ילדים מתחילים להסתובב לבד) - פתיחת דלת הכניסה לבית באמצעות אפליקציה או על ידי טביעת אצבע", הוא מציין.

לדבריו, אין צורך לחשוש מפריצה מרחוק. לדלתות החכמות מנגנונים בטוחים ואמינים, הדלתות בעלות צילינדר מוגן פטנט, כולל סוללות נטענות בעלות אורך חיים גבוהה ובעיקר פשוט וקל להפעלה". עוד הסביר כי אפשרות נוספת היא מעבר לדלת חכמה דגם Smart - טכנולוגיה מובנית בגוף הדלת שהופכת כל אחת מדלתות רב־בריח לחכמות.