חוקרי משטרת מחוז צפון גיבשו תשתית ראייתית נגד שלושת החשודים שנתפסו על חם בהצתת האוטובוסים בצפון כשברשותם פק״ל הצתות. על פי החשד, השלושה פעולו בשליחות של ארגון פשיעה המבצע סחיטה של דמי חסות מעסקים בצפון תחת מסווה של פעילות שמירה.

בשורה לנהגים: המתווה החדש שיקל על עומסי התנועה בכבישי ישראל

שלושת החשודים, מוחמד הייב בן ה-31, חוסיין הייב בן ה-21 ומחמד הייב בן ה-19, תושבי טובא זנגריה, נלכדו בדרך לאירוע הצתה נוסף, כאשר ברכבם נמצא "פק"ל הצתות". לאחר מעצרם של השלושה, נעצרו עוד 8 חשודים במעורבות בהצתות. מהמשטרה נמסר כי "פק"ל ההצתות" שנמצא כלל: חומר דליק, לפידים מוכנים, כלי תצפית ופריצה, פנסים,  לוחיות זיהוי מזויפות, כפפות ובגדים להחלפה.

עוד נמסר מהמשטרה כי לוחית הזיהוי שנמצאה ברכב, וראיות נוספות שנלקחו מרכב חשוד נוסף שנתפס לאחר מרדף בעקבות הצתה שביצעו השלושה בישוב גוש חלב, אפשרו לחוקרי המשטרה לקשור את החשודים לארועי הצתות נוספים באיזור הצפון.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא אמר: "אנו פועלים בכל העוצמה ובכל הכלים הקיימים ברשותנו כנגד תופעת גביית דמי החסות "הפרוטקשין", מתפיסת המבצעים כבמקרה זה, ועד פעילות פשיעה כלכלית כנגד שולחיהם - ראשי ארגוני הפשיעה. העלינו את הצורך לבצע שינוי בחקיקה על מנת לאפשר לנו כלים נוספים לפעולה כנגד התופעה".