לראשונה קורס חדש יכשיר מטפלים ואנשי מקצוע לטפל בעברייני מין ובפוגעים מינית עם מוגבלויות. הקורס משותף ליחידה ללימודי המשך של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר־אילן ולעמותת שק"ל – שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות, המפעילה מרכז ייעודי מורשה לטיפול בפוגעים מינית.

הוא מיועד לעובדים סוציאליים, לפסיכולוגים, לפסיכותרפיסטים, לקרימינולוגים ולפסיכיאטרים העובדים במסגרות, כגון מרכזי תעסוקה והוסטלים לאנשים עם מוגבלות, וכן לאנשי מקצוע המעוניינים לרכוש כלים כדי להתמודד עם אוכלוסייה זו. הרקע לפתיחת הקורס הוא הצורך להתמודד עם הטרדות ופגיעות מיניות המבוצעות על ידי אנשים עם מוגבלויות במרכזי תעסוקה, במוסדות רווחה סגורים ובמרחב הציבורי.

ממחקר שנערך באנגליה עולה שבבתי הכלא 48% מעברייני המין הם אנשים עם הנמכה קוגניטיבית, כשרובם אובחנו לראשונה בתהליך המחקר עצמו, ועבריינות מין נמצאה כעבירה נפוצה יותר לעומת עבירות אחרות בקרב אנשים עם מוגבלות. איה רוט, מנהלת תחום המרכזים לטיפול בטראומה ולטיפול ייעודי בפוגעים ונפגעים מינית בעמותת שק"ל, מסבירה: "הקורס מספק למטפלים כלים מעשיים להיכרות עם לקויות שונות במטרה לתת מענה טוב יותר ובזמן אמת במקרים של פגיעות מיניות בשטח".