רועי פקטורסקי (42) ושרית גרוסמן (41) הכירו במגורים ב"חווה", דיור המשלב חקלאות אורגנית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שמפעיל בית אקשטיין בליווי ובפיקוח של משרד הרווחה.

סיפור אהבתם של רועי ושרית התחיל בשנת 2007 כשהשניים עברו ל"חווה", וכבר מההתחלה היה חיבור מיוחד ביניהם. כאשר עברו להתגורר בהוסטל בקיבוץ מענית המשלב חיי קהילה ועבודת חקלאות, החברות בין רועי ושרית הבשילה והפכה לאהבה ומאז הם זוג.

ב־2018 זיהה הצוות את הצורך לביסוס הזוגיות, והעבירו אותם להתגורר יחד בשלוחת הזוגות של מעון "כרמל" בפרדס חנה - שבה חיים שני זוגות נוספים. שרית מועסקת במפעל שוקולדים ורועי משולב בתעסוקה בקהילה בחברה להפקת אירועים.

שרית מספרת: "בכל פעם שאני צריכה לדבר עם מישהו, הוא שם. אני מתקשרת והוא גורם לי להרגיש טוב. אני אוהבת אותו מאוד מאוד, ואני יודעת שהוא אותי. אם אנחנו לא מדברים אני מתחילה להיות עצובה".

יאנה בת ה־48 וגדי בן ה־51 מתגוררים במעון נווה אדיר של בית אקשטיין ברחובות. יאנה גרה במעון כארבע וחצי שנים, וגדי גר שם כבר 19 שנים. הזוגיות שלהם החלה זמן קצר לאחר שיאנה הגיעה למעון ופגשה את גדי. לדברי יאנה, "גדי הוא החצי השני שלי, אני כל כך אוהבת אותו. כשהוא לא נמצא לידי יש לי מועקה בלב".

גדי ויאנה (צילום: באדיבות המצולמים)
גדי ויאנה (צילום: באדיבות המצולמים)

לפני שנתיים הם עברו להתגורר בדירה אחת במעון. צוות המעון מתרגש בכל פעם מחדש לראות את האהבה שנרקמה ביניהם על אף הקשיים, וכן את התקשורת המשותפת שהצליחו לבנות יחד.

איציק ורבקה כבר בני 60 ומנהלים זוגיות כבר 20 שנה. השניים מתגוררים בטבריה כחלק ממערך הדיור בקהילה של קבוצת רמות. שניהם עובדים באולם אירועים באזור ומספרים: "אנחנו חיים ביחד כמו זוג נשוי ביחידת דיור. הולכים לטייל יחד, יושבים בבתי קפה ובמסעדות, למעשה עושים הכל יחד ומפנקים אחד את השני.

הקשר שלנו עושה את החיים שלנו מאושרים. השאיפה שלנו לגור בקהילה לבד בדירה כמו בני זוג נשוי. המשפחות שלנו מבינות את הצרכים שלנו ומשתפות איתנו פעולה. הן מאוד מרוצות מהקשר הזה".

רבקה ואיציק  (צילום: באדיבות המצולמים)
רבקה ואיציק (צילום: באדיבות המצולמים)

יורם וקשלק, יו"ר ארגון מ.ד.ף, ארגון הגג של המסגרות הפרטיות לאנשים עם מוגבלויות, אומר: "המעונות, ההוסטלים והדירות בקהילה שלנו משמשים בית לאלפי אנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ. כל סיפור אהבה בין הדיירים שלנו מרגש אותנו ומרחיב את לבנו, וכולנו עושים הכל כדי לטפח את מערכות היחסים בין הדיירים ולאפשר להן להימשך זמן רב".