חבר הכנסת, שר החינוך לשעבר וזוכה פרס ישראל, אהרן ידלין, הלך הבוקר (שישי) לעולמו בגיל 96. ידלין, נולד בתל אביב בשנת 1926, לחם במלחמת העצמאות בשורות הפלמ"ח. בין השנים 1952-1950 היה חבר הוועד הפועל של ההסתדרות ולמד באוניברסיטה העברית היסטוריה כללית, כלכלה וסוציולוגיה. היה ממקימי מכללת בית ברל, שם לימד סוציולוגיה והיה מנהלו בפועל בשנים 1955–1957.

ידלין הוצב במקום ה-48 ברשימת מפא"י לכנסת הרביעית. בבחירות אלו זכתה מפא"י ב-47 מנדטים וידלין נכנס לכנסת חצי שנה לאחר הבחירות לאחר שאהרן בקר התפטר מהכנסת. באותה כנסת היה חבר ועדת החינוך וועדת הכלכלה. באוקטובר 1960 נבחר להנהלת בית ברל. ידלין המשיך לכהן בכנסת עד שנת 1979 ובממשלת ישראל השבע עשרה, שהרכיב יצחק רבין, הפך להיות שר החינוך. לאחר הבחירות ב-1977, שימש כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, עד לפרישתו מהכנסת בתחילת שנת 1979.

לאחר פרישתו מהכנסת, שימש ידלין בתפקידים ציבוריים רבים, בהם מזכיר התק"ם, בין השנים 1985 עד 1989, היה יו"ר תנועת העבודה הציונית העולמית במשך עשור, בין השנים 2002-1992, יו"ר מוסד ביאליק, יו"ר יד טבנקין, יו"ר בית יציב, סגן יושב-ראש הוועד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע ויו"ר הנאמנים של קרן ראש הממשלה לסופרים. ביום העצמאות 2008 שימש כיושב-ראש חבר השופטים של חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי.

בנו של אהרן, עמוס, ספד לאביו: "אבא שלנו האהוב, אהרן ידלין, הלך לעולמו. מנהיג בכח אישיותו וערכיו, מחלוצי ההתיישבות בנגב, ממובילי תנועת העבודה, דבק בשוויון, בציונות ובערך האדם. מחנך ומורה, איש חכם וצנוע שפיו וליבו שווים. בן 96, צלול וחד, נפרד מאיתנו בשנתו. הלוויתו תתקיים בקיבוצו חצרים ביום ראשון בשעה 17:30".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לאהרן ידלין: ״כואב את הפרידה על אהרן ידלין ז״ל. יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ״ח איבריו. עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה. בחייו זכה בפרסים רבים - ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו ובהם ידידי, בנו, אלוף (מיל׳) עמוס ידלין ולכל אוהביו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד: "מדינת ישראל נפרדת היום מאהרון ידלין איש אדמה ורוח. חתן פרס ישראל, שר חינוך ואיש ציבור בכל רמ"ח אבריו. ידלין, שהוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל, דאג לעתיד הילדים והשקיע את מיטב שנותיו בחינוך, היה ממייסדי בית ברל שממשיך את דרכו בלימודי ההוראה בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח ניחומים וחיבוק לכל משפחת ידלין, לעמוס ורותם היקרים, זכיתם לאב וסב שנים רבות, לדוגמא ומופת ואתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, ספד: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל, אהרון ידלין ז"ל.  אהרון ידלין היה איש עם לב רחב וציוני גדול. חשיבות חינוך הדור הצעיר בערה בו. כשר החינוך זכיתי לפגוש אותו מספר פעמים.  עצותיו העיקריות היו: לחנך על המורשת הציונית-יהודית בעבר, על חשיבות התרומה למדינה, הגיוס לצה"ל בהווה, להעניק כלים לנוער ולנווט את עתידם.  הוא גם הדגיש פעם אחר פעם, שעל שר החינוך לדאוג לכלל ילדי ישראל, מכל הסוגים ומכל הזרמים. יהי זיכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״עצב על לכתו של אהרון ידלין זכרו לברכה. ידלין היה מנהיג ציוני ואיש חינוך יוצא דופן, שפעל רבות למען צמצום פערים, קידום החינוך וההתיישבות. ידלין היה מופת של דוגמה אישית, שכל חייו ביקש לעשות טוב למען מדינת ישראל.
יהי זכרו ברוך״.

שרת התחבורה מרב מיכאלי כתבה: "מותו של אהרן ידלין זה סוף פרק מאוד משמעותי. אהרן הוא מאחרוני הנפילים שחיו בנינו ושנשאר במפלגת העבודה אחרי כל השנים האחרונות והטלטלות שעברה המפלגה. איש שהיה צנוע באופן הכי אמיתי שיש והאמין אמונה עמוקה בדרך של מפלגת העבודה, בדרך של מה שאנחנו כל הזמן חוזרות וחוזרים להגיד-  הדרך של מגילת העצמאות. זה בא לידי ביטוי בשירות ציבורי אין סופי, בחיים שלמים של שירות ציבורי, בכל התנועות שהרכיבו את תנועת העבודה ומפלגת העבודה, בין אם  בקיבוצים ובין אם זה בשירות הציבורי שלו כחבר כנסת, כשר חינוך וכמי שזכה בפרס ישראל".

"אהרן ידלין היה מזכיר ממשלה בממשלת גולדה ואחד האנשים שידעו לספר את הסיפורים הכי מופלאים על גדולתה של גולדה כראש ממשלה ועל התפקוד החיובי שהיה אז לממשלות ישראל. הוא היה שותף של המפלגה לאורך כל הדרך ואני זוכרת איך בפריימריז הראשונים כשאני הגעתי ב- 2012, הוא היה באירוע ההכרזה של הבחירות, וכבר אז הוא היה כמובן מבכירי המפלגה ואחד האחרונים שנשארו עם המפלגה. אהרן נשאר איתנו לאורך כל הדרך. חלקנו היינו באירוע לכבודו ממש לפני שנה ואני מאושרת שהספיקו לעשות לו המון המון כבוד. אפשר היה לראות את הנחת שזה גורם לו, ההכרה בתרומה הכל כך משמעותית שלו למדינת ישראל ולחברה הישראלית. יהי זכרו ברוך", הוסיפה.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ספד: אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של אהרן ידלין ז״ל, מדור המייסדים של מדינת ישראל, שהלך היום לעולמו. אהרן התמסר לבניין הארץ עוד בטרם הקמת המדינה, בתרומתו להקמת יישובים בנגב כדי להכלילו בשטחה של המדינה היהודית העתידה לקום. הוא היה שר חינוך נמרץ, זוכה פרס ישראל, איש ציבור אמיתי שהחזון הציוני פיעם בו. אני מוסר את תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך.