מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע עולה כי הרווקים הישראלים לא ממש ממהרים להתחתן. עוד עלה מהנתונים כי אחוז הרווקים בקרב גברים יהודיים בגילאי 45 עד 49 עלה מתחילת שנות ה- 70 ועד סוף 2020 בקצב של 2% בשנה ובסה"כ עלייה מ -3% ב-1970 ל-13% ב-2020.

ועדיין, המספרים מעידים על רוב מוחלט של זוגות נשואים בטווחי הגילאים הללו שכמהים לזוגיות והקמת משפחה, ואף ישנם את אלו אשר דווקא מחפשים את המסגרות המתאימות להם על מנת לשמוע ולהיפתח לרעיון של זוגיות ובניית בית. כך, באריאל שבשומרון, במסגרת פעילות חוויתית שקיימו סטודנטים מאוניברסיטת אריאל שמשתייכים לתוכנית "אתנחתא" לרגל ט"ו באב, התבקשו הסטודנטים לייצר מיצגים מפלסטלינה שמשקפים את חלומותיהם ושאיפותיהם להווה ולעתיד. בסוף המשימה עלה כי רובם המכריע של הסטודנטים הבנים בקבוצה בחרו ליצור מודל של חופה, טבעת נישואין, בית ועוד דגמים שמדמים את השאיפות של רבים מהם לזוגיות, בית ומשפחה.

תוכנית ''אתנחתא'' (צילום: באדיבות ''אתנחתא'')
תוכנית ''אתנחתא'' (צילום: באדיבות ''אתנחתא'')

חגי בן שושן, מקבוצת הסטודנטים משתף בחוויה: "שאלו אותנו שאלה שאנחנו לא שואלים את עצמנו בשגרת היומיום שנוגעת לשאיפות העתידיות שלנו מהמקום שבו אנו נמצאים היום, ונתנו לנו את האפשרות לפסל אותם. השאיפה הראשונה שעלתה היא השאיפה להתחתן עם בת הזוג שלי שזה הדבר הכי חשוב בעיני. חבר אחר בצוות אמר שהוא רוצה לבנות בית וביחד הגענו למסקנה עם עוד חברים שהשאיפה הכי בסיסית ומרכזית של כל אחד מאיתנו היא להקים בית ומשפחה. לכן ראינו לנכון לפסל את זה וכמובן להמשיך לשאוף לזה".

איילת הרכזת מציינת כי "הפעילות נועדה לתת לסטודנטים מקום להתבונן ולהביע בצורה מוחשית שאיפה אחת מרכזית  מתוך סל השאיפות והרצונות שלהם, והיה מרגש לראות דווקא מצד קבוצת הבנים נוצרו דגמים שמביעים את הכמיהה להקמת בית בישראל, וזה רק מוכיח שגם בשנת 2022 מרבית הרווקים הצעירים כמהים לאהבה אמיתית ולהקמת משפחה בישראל".

תוכנית ''אתנחתא'' (צילום: באדיבות ''אתנחתא'')
תוכנית ''אתנחתא'' (צילום: באדיבות ''אתנחתא'')

תוכנית "אתנחתא" פועלת ב-20 ערים ברחבי הארץ ובמסגרת התכנית לומדים הסטודנטים תכנים של מרשת, זהות יהודית, ציונות והעצמה אישית ברוח יהודית-ישראלית. כחלק מהמפגשים נערכים פעילויות שוברות שיגרה שמטרתן לחדד ולהעמיק עבור הסטודנטים את השאיפות והחלומות שלהם בחיים וכמובן בין היתר לדבר על נושא של זוגיות.