היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אמרה היום (חמישי) כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה״ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי. לאור זאת הבהירה, כי עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה, יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע.

סוף לסאגה? גנץ הודיע על מינוי ועדה מייעצת לאיתור מפקד גלי צה"ל

בהודעה שפרסמה כתבה היועצת המשפטית לממשלה: "עוד לפני תקופת הבחירות, התבקש משרד הביטחון על ידי משרד המשפטים לקדם את תהליך המינוי, שנכון היה להתחילו בסמוך לאחר סיום תפקידו של המפקד הקודם של התחנה".

"עם זאת", הוסיפה בהרב-מיארה, "נוכח הכללים הקבועים בדין, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה לשר הביטחון כי משעה שהכנסת פוזרה וצפויות להתקיים בחירות בקרוב, לא ניתן לקבל את עמדת משרדו והוא אינו רשאי להמשיך בהליכי המינוי של מפקד תחנת גל"צ בעת הזו. זאת גם משום שמשרד שר הביטחון לא הציג בפני היועצת המשפטית לממשלה טעמים המצדיקים שינוי מן הכללים המשפטיים ביחס למינויים בתקופת בחירות. בנוסף, ממלאת מקום מפקדת התחנה הסכימה להמשיך בתפקידה כממלאת מקום.

היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מיד עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע. מפקד גל״צ החדש ימונה אפוא על ידי שר הביטחון בממשלה הבאה", כתבה.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס הערב להחלטת היועמ''שית: "לצערי, לא אוכל להשלים בעת הזו את הליך מינוי מפקד קבע לגלי צה"ל. אני מכבד את החלטתה, כפרשנית המוסמכת לחוק, שלא לאפשר זאת, ומבקש להודות לחברי הוועדה בראשות אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על עבודתם המסורה והיסודית. מ"מ מפקד תחנת גלי צה"ל, גלית אלטשטיין, תמשיך למלא את תפקידה ולהוביל את התחנה במקצועיות".