שריפת חורש גדולה פרצה היום (חמישי) סמוך למושב תרום שליד בית שמש. שישה מטוסי כיבוי וכ-30 צוותים פועלים במקום, החל פינוי בתים קו ראשון ביישוב ומתחם איקאה הסמוך ליישוב אשתאול פונה אף הוא. לא היו נפגעים באירוע. בשעה זו הושגה שליטה על האש, הכוחות ימשיכו לפעול עד לכיבוי סופי של השריפה ומניעת התחדשותה באזור. 

מאמצי כיבוי השריפה (הערשי פרלמוטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)

המשטרה קוראת לציבור שלא להגיע לאזור השריפה בסוף השבוע הקרוב בכדי למנוע מצבי סיכון ואף פרסה כוחות באזור דרך הפסלים יער הנשיא, בכדי למנוע הגעת מטיילים לאזור הלילה ומחר. כמו כן, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות השריפה בהתאם לממצאי חוקרי השריפות של כב״ה, ומפקד מחוז ירושלים במשטרה שפיקד על הכוחות, החליט כי חקירת השריפה תתנהל בתחנת המשטרה מטה יהודה.

הערכת מצב בעקבות השריפה באזור בית שמש (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערכת מצב בעקבות השריפה בהשתתפות השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל וגורמים נוספים. רה"מ לפיד קיבל עדכון אודות מצב השריפה בשטח והיערכות כוחות הכבאות במקום, ואמר לנציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי כי הוא סומך עליו ועל לוחמי האש שלו בשטח, וכי כל אמצעי המדינה עומדים לרשותו. 

ראש הממשלה הנחה להפעיל את כלל הכוחות והאמצעים בשלבים מוקדמים על מנת להשיג שליטה מהירה על האש וזאת על-פי ההחלטות המקצועיות בשטח. כמו כן, רה"מ לפיד ביקש להודות ללוחמי האש ולשאר כוחות הביטחון על פעילותם המהירה וההגנה על חיי האזרחים. ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים כל העת ובמידת הצורך יקיים התייעצויות נוספות, בהתאם להתפתחויות.

מאמצי הכיבוי (הערשי פרלמוטר, תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)

השריפה פרצה סמוך לשעה 15:00 ביער הנשיא בסמוך לישוב תרום. צוותי כיבוי והצלה מתחנת בית שמש שהגיעו למקום מצאו שריפה מפותחת ומתפשטת. בישוב תרום פונה קו הבתים הראשון מיושביו, וכרגע לא נשקפת סכנה לבתי היישוב. כבישי האזור פתוחים לתנועה ומאמצי הכיבוי נמשכים בשטח. טרם הושגה שליטה באירוע. 

שריפה משתוללת סמוך לבית שמש  (צילום: דוברות כב''ה מחוז ירושלים)
שריפה משתוללת סמוך לבית שמש (צילום: דוברות כב''ה מחוז ירושלים)

שריפה משתוללת סמוך לבית שמש  (צילום: דוברות כב''ה מחוז ירושלים)
שריפה משתוללת סמוך לבית שמש (צילום: דוברות כב''ה מחוז ירושלים)

20 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים דן ומרכז פועלים במקביל לכיבוי מוקדי השריפה והגנה על היישוב וקו הבתים. 15 צוותים נוספים בדרכם לאירוע. לצד מאמצי הכיבוי מהקרקע, פועלים מהאוויר מסוק משטרתי ושישה מטוסים מטייסת הכיבוי אלעד.

על פי כוחות כיבוי והצלה, ישנם לפחות תשעה בני אדם שנפגעו ונזקקו לטיפול רפואי.

שריפה סמוך למושב תרום (צילום: עובדי ויערני קק''ל)
שריפה סמוך למושב תרום (צילום: עובדי ויערני קק''ל)

שריפה סמוך למושב תרום (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
שריפה סמוך למושב תרום (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

האירוע נמצא תחת בפיקודו של מ"מ מפקד מחוז ירושלים תת טפסר אייל כהן. נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי מפקד על מאמצי הכיבוי מהמשלט המרכזי ובהנחייתו הכוחות מרכזים מאמץ למנוע התפשטות השריפה ביער הנשיא לצד ריכוז כוחות והקמת קווי הגנה באזור תעשייה הרטוב ואשתאול. 

מחוז ירושלים הקים בכניסה לתעוז חפ"ק קדמי לפיקוד על האירוע. בהמשך הועבר החפ"ק למתחם החניה של סניף איקאה הסמוך לאשתאול, שפונה קודם לכן מקונים.