עונת הקיץ עדיין בשיאה, וכמיליון ורבע נשים בישראל נמצאות בכל רגע נתון ב"גיל המעבר" (מנופאוזה), כשעל פי ארגון הבריאות העולמי 45% מהנשים העובדות בגיל המעבר מדווחות על תסמינים הפוגמים ביכולתן לתפקד ביעילות בעבודה, שחלקם מחמירים בקיץ. מדובר בין היתר בהפרעות שינה, פגיעה זמנית בזיכרון, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי ראש ומיגרנות, בעיות במערכת השתן, גירוי, יובש וצריבה בעור, תחושת נימול, יובש בעיניים, תחושת אי־נוחות וגינלית, נשירת שיער, אוסטאופורוזיס ועוד.

נשים החוות תופעות מנופאוזה קשות, נוטות להפחית את מספר שעות העבודה שלהן, להיעדר הרבה או לפרוש לגמרי מעבודתן, ובכך לערער את תחושת היציבות, הביטחון והרווחה שלהן, לא פעם לצד תסמיני דיכאון או חרדה. המוסד לבטיחות ולגיהות קורא למעסיקים לאמץ את מדיניות האו"ם לשילוב נכון של נשים הסובלות מתסמיני המנופאוזה, ומסביר כיצד ניתן לשלב בצורה בטוחה נשים בגיל המעבר ללא ירידה בתפקודן ובדרך הבריאה ביותר.

המנכ"ל ד"ר מיקי וינקלר מציין כי מאפייני סביבת העבודה ותרבות ומדיניות ארגון העבודה יכולים להקל או להחמיר את תחושות המצוקה שחשות נשים בגיל המעבר ולהשפיע על תחושת המחויבות והמוטיבציה שלהן בעבודה.

"יש להבטיח כי נשים שתופעות המנופאוזה פוגמות בתפקודן בעבודה לא יופלו לרעה ולא ייפגעו תנאי העסקתן", הוא אומר, ומוסיף: "יש להעריך את השפעת גיל המעבר על לו"ז העבודה, למשל משמרות ועבודת לילה, ולאפשר גמישות והתאמות של שעות העבודה, כולל אפשרות לעבודה מהבית במידת האפשר".

בנוסף, הוא ציין: "יש לאפשר ימי היעדרות או מחלה בתשלום עקב תופעות מנופאוזה, לאפשר גמישות בכללים הקשורים לבגדי עבודה ולאפשר לבוש מתאים ונוח, להתאים ככל האפשר את תנאי האקלים (טמפרטורה, לחות) והאוורור במקום העבודה לתחושות הפיזיות של הנשים, ולהבטיח גישה לשתיית מים קרים ולאפשר הפסקות להתרעננות".