עמותת מגדל אור, מייסודו של חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן, תחל בימים הקרובים את מבצע "חג שבע לילדים", שבמסגרתו תספק עשרות אלפי חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה, זו השנה ה־19.

במגדל אור אומרים כי בתוך חמש שנים בלבד התייקרה עלות סל המזון שמחלקת העמותה בכ־45%. יעל (שם בדוי), אם לשלושה ממרכז הארץ, שבעבר התנדבה במרכז החלוקה של העמותה, תיתמך בעצמה בחג הקרוב. "במציאות שבה אנו מתעוררים כל בוקר לדיווח על התייקרות נוספת והמשכורת החודשית נשארת ללא שינוי, איאלץ השנה לקבל את האהבה והרצון הטוב שאותם הענקתי בעצמי לאחרים", אומרת יעל.

בימים הקרובים יחל קמפיין גיוס תרומות לרכישת סלי מזון לילדים ולמשפחותיהם. עלותו של סל המזון עומדת על 360 שקל, והוא מכיל מוצרי מזון, היגיינה וניקיון, מוצרי תינוקות, מוצרי ילדים ועוד. במגדל אור מעודדים את הציבור לתרום למבצע בטלפון 5630* או באתר "חג שבע". בנוסף, עד סיום חגי תשרי, משתמשי Wolt יכולים לתרום מארזים עם מוצרי מזון בסיסיים, שיועברו לקשישים ולמשפחות נזקקות באמצעות ארגון לתת ובשיתוף פעולה עם קבוצת פז (Yellow, פרשמרקט וסופר יודה), שדרכם ייתרמו המוצרים.

ראש השנה ייערך השנה על רקע משבר כלכלי עולמי חמור, אשר משפיע גם על ישראל, כשהפגיעה החמורה ביותר היא בשכבות החלשות. הרב גרוסמן מתריע: "משבר הקורונה וגל עליות המחירים הביאו משפחות רבות להצטרף למעגל הנזקקים במהלך השנתיים האחרונות. משפחות רבות נאלצות לוותר יותר ברכישת מוצרי מזון בסיסיים".

מנכ"ל ארגון פתחון לב אלי כהן מוסיף: "השכבות החלשות סופגות עוד מכה ועוד מכה, וכל זה קורה כשאין יציבות שלטונית ומורגש המחסור בגורם מכוון ואחראי. החשמל, הלחם והחלב הם בדיוק המחיה ומה שמתייקר לצערנו. שוב ושוב נחרץ דינן של השכבות החלשות להמשך התמודדות קשה ויומיומית ולבחור בין מזגן למזון. הדבר היחיד שלא עלה הוא שכר המינימום, וגם משפחות ממעמד הביניים מידרדרות לעוני".

בעמותת שניר מדגישים כי אם בעבר סל מזון בעמותה עמד על 200־250 שקל לסל מזון בסיסי לטובת משפחה, סל שכזה יעלה כיום בין 240 ל־300 שקל. ניר שמול, יו"ר עמותת שניר: "ישנה עלייה של 500% בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. העמותה נערכת לחלוקה של 1,000 סלי מזון לחגי תשרי, ההולכים וקרבים, באמצעות אירוע התרמה שאנו נקיים ב־15 בספטמבר. משפחות רבות לא ירגישו בחוסר בחג ראש השנה המתקרב אלינו בצעדי ענק".