סערה התחוללה אתמול לאחר שהורים חסמו את כניסתן של סייעות ממזרח ירושלים למעון לפעוטות בחולון. יפעת יהודה, רכזת נעמת, התארחה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב, וסיפרה: "מצוקת כוח האדם במעונות יום זה משהו שהוא ידוע, זו איזושהי בעיה ארצית והמצב הוא לא רק בנעמ"ת, זה פוקד אותנו בכל הארץ ובכל הארגונים. אם אנחנו נצטרך להתחיל לדווח על כל מטפלת שמתחילה, בין אם זו יהודייה, ערבייה, רוסייה, לא רלוונטי, אנחנו לא נצא מזה".

"דריסה ברוטלית של רגשותינו": ההורים מהמעון בחולון משיבים לטענות כלפיהם

"המטפלות יודעות עברית, אני ראיינתי אותן בעברית. חלק מתפקידי זה לראיין עובדות לקבלה לעבודה, הראיון מתבצע בעברית בלבד. אני ראיינתי את הבנות בעברית, רמה טובה מאוד. שתיים מהן יודעות לקרוא ולכתוב, אחת מהן מסווגת עם תעודת מטופלת סוג 1, זה סיווג שמשרד החינוך היום דורש אותו", טענה יהודה.

באשר לטענות חלק מההורים על כך שהעובדות ממזרח ירושלים לא עברו בדיקה ביטחונית, השיבה רכזת נעמת: "כל מטפלת באשר היא מכל דת, גזע או לאום עוברת בדיקה ביטחונית משטרתית על מנת שאנחנו נוכל לקבל רישיון למעון כדי להפעיל אותו. לנו כמפעילי ארגון אסור לבקש ר"פ, כדי לעשות את זה ולקבל רישיון למעון מחובתנו להעביר את הפרטים של המטפלת מהיום הראשון לעבודתה, והם בודקים את זה ברמה המשטרתית".

עוד היא הוסיפה באשר לבדיקות שנערכו לעובדות טרם הגעתן למעון: "יש ריאיון עבודה ראשוני שבו הן נשאלות שאלות. כשמגיע עובד או עובדת שהוא אנס אתה יכול לעלות על זה בריאיון עבודה? לא, אתה הולך להוציא ר"פ? לא. זה חלק מתהליך לקליטת עבודה. לא אני קובעת, אנחנו תחת פיקוח של משרד החינוך והכלכלה, לא נעמ"ת, לא הארגון קובע. יש תהליך מאוד ברור לקליטת מטפלות במעונות יום".

שילה, אחד מהורי המעון, השיבה לדבריה של יהודה: "אני חושבת שיש פה סילוף מטורף של הדברים. זכותנו להפגין במדינה דמוקרטית ולומר את דעתנו, אנחנו לא צריכים לקבל על זה עונש. ילדים לא צריכים להסתובב ברחובות עם ההורים שלהם וכל הסיטואציה המטורפת הזו. רוב הדברים שהיא אמרה לא נכונים. אני יכולה להגיד לך, יש עובדת מתוך הגן שדוברת ערבית שאמרה שהיא תהיה המפעילה שלהם לתקופה הקרובה. זה לא נכון, הם מוסיפים חטא על פשע".