זאת השנה השלישית שמפעילים בתנועה הקיבוצית בשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי את  מיזם "מבשלים באהבה" עבור אוכלוסיות מעוטות יכולת ברחבי הארץ. הסבב הראשון של בישול מנות המזון ואריזתן מתקיים לפני ראש השנה ולאחר החג יתקיים סבב שני עבור יום כיפור וסוכות.  

המזון שנתרם מועבר לניצולי שואה, מקלטי נשים, בתי תמחוי ועמותות שמסייעות לנזקקים. כל קיבוץ בוחר את מידת ההתנדבות הקהילתית, כאשר הדגש הוא שילוב רב-דורי ורב גילי - מילדים ועד ותיקים,  שלכל אחד ואחת יש תפקיד מבישול ואפייה, כתיבת ברכות, שינוע ולחלוקה בשטח.

התגייסות רב דורית בקיבוץ רמת השופט (צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
התגייסות רב דורית בקיבוץ רמת השופט (צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים ומובילת המיזם מטעם התנועה הקיבוצית, מספרת: "מאז ומתמיד היוו הקיבוצים דוגמא ומופת לחוסן קהילתי ולעשייה משמעותית כחלק מהחברה הישראלית במגוון תחומים. יחד עם זאת מרגש כל פעם מחדש לראות את ההתגייסות המדהימה של הקיבוצים למיזם מכל קצוות הארץ. לצערי, משנה לשנה הצרכים בשטח רק הולכים וגדלים ואנו במרוץ לגיוס עוד ועוד מנות מזון כדי שאנשים לא יישארו ללא ארוחה בחג. אני מודה מקרב לב לכל מי שלוקח חלק במיזם המשמעותי הזה".

אריזת מזון בקיבוץ גן שמואל (צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
אריזת מזון בקיבוץ גן שמואל (צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)

עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, מוסיף: "מיזם "מבשלים באהבה" הוא הזדמנות לגאווה ועוצמה קהילתית, בין אם דרך בישול מרכזי והכנת המזון על ידי כל משפחה או בעזרת בני הנוער והילדים. העיקר זו התרומה לחברה, חיזוק תחושת המסוגלות והיחד, תוך אמירה חינוכית לכל מי שלוקח חלק. תודה והערכה גדולות מסורות לכל צוותי המעורבות החברתית מעוררי ההשראה שמרימים את הכפפה (ואת הקהילה) כל השנה".