פשיטה שנערכה על חברי הכת החרדית 'לב טהור' במקסיקו באמצעות כוחות המשטרה המקומית ובליווי צוות ישראלי, חשפה פרטים חדשים על הקבוצה השנויה במחלוקת, לה יוחסו אישומים של ניצול וסחר בבני אדם.  

איש מוסד לשעבר שהשתתף בפשיטה על 'לב טהור': "קשה להאמין שהם קוראים לעצמם יהודים"

אוריאל גולדמן, חבר בכת, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און בתכניתם ב-103FM והציג לראשונה את זווית ראייתו למתרחש.  

"אני כבר 31 שנה בקהילה. אני בן 50 פלוס, גדלתי בתור ישראלי ממוצע, מאוד ציוני, פטריוטי, מעורב בפעילות חברתית ופוליטית. אני דתי לאומי, ממשפחה מאוד מכובדת. נשוי ברוך השם, עם אשתי כבר 29 שנים, יש לנו 17 ילדים בלי עין הרע, כבר חיתנתי מהם תשע, ועוד שמונה נמצאים בקהילה. הבכורה שלי פרשה. אני מדבר עכשיו מאירופה", הציג את עצמו בפתח הראיון. "אני פה עם עוד בערך 80 איש מהקהילה ואנחנו נמצאים פה בשנה האחרונה בגלל הרדיפה נגדנו. אני יודע שהזווית שאני אציג פה היא מאוד שונה, התקשורת הישראלית לא נתנה במה בכלל לצד שלנו". 

לשאלה מדוע הכת נמצאת תחת רדיפה, השיב גולדמן ש"יהיה מאוד קשה בזמן מאוד קצר לספר, הרדיפה של הקהילה שלנו מתבצעת משום שהיא קהילה אנטי ציונית, זאת אמרת, בגלל חיפוש של ללכת יותר בדרך האמת. אנחנו לא הולכים בכיוון פרו פלסטיני, אנחנו הולכים רק בכיוון התורה". 

המראיינים הקשו וטענו כי למי שמסתכל מהצד, 'לב טהור' היא כת, עם רב ומנהגים כמו לכת. "אם זה נכון ואם מתעללים בילדים - המקום שלי לא שם", ענה גולדמן. "אני יכול להגיד לכל משפחות לב טהור, אם מישהו מתעלל לכם בילדים ועושה משהו לא חוקי, בבקשה תרימו טלפון ותתקשרו מיידית למשטרה ולשלטונות הרווחה. לגבי הדיווחים שאנשים לא יכולים לבצע שיחות טלפון, זו בדיחה, מי שביקר אצלנו בקהילה יודע, למשל בתוכנית 'עובדה' הראו את השער הפתוח, חוץ מזה שיש בערך עוד 10 קילומטרים מסביב שאין שום גדר מסביב".

בנוגע לאישומים כי ילדים בני 12-13 מחויבים ב'לב טהור' להינשא ולהביא ילדים בעצמם, אמר גולדמן שאין בכך בושה: "בתור יהודי שמעת על 'שולחן ערוך'? ספר ההלכה העיקרי. זה מה שאנחנו עושים ואנחנו לא מתביישים בזה בכלל. אנחנו מאוד תומכים בנישואין בגיל מוקדם, זה לא אנחנו, זה כתוב בשולחן ערוך, כתוב שמצווה זה להינשא בגיל 13. התעללויות אין, לא היה ולא נברא, שקר וכזב. המשפט שהיה באמריקה בסך הכל בין בעל לאישה, ולא על התעללויות בכלל. אנשים שיצאו מהכת הם בדרך כלל הם אנשים שיצאו מהדת בכלל, שאין להם במה ומחפשים המון המון תשומת לב. כל אחד שרוצה להגיד משהו רע על הקהילה יקבל הרבה תשומת לב". 

לשאלה מדוע אנשים ברחו מהכת אם הכול בסך הכול טוב שם, טען גולדמן שלא כל מה שאנשים מספרים זו אמת, כך לדבריו: "אני אומר עוד הפעם, בגלל שאנשים יוצאים ממקום מסוים ומספרים כל מיני סיפורים, זה לא נהפך לאמת, בפרט שזה לא עבר בבית משפט אף פעם". 

עוד התייחס גולדמן לאב ישראל עמיר, חבר לשעבר בכת הקיצונית, שהתאחד עם בנו בן השלוש: "זה לא חוקי, יש לו אמא, אסור לעשות את זה. זה נגד החוק, אסור להוציא ילד מהאמא. היא רצתה להישאר בקהילה, בוודאי, בגואטמלה, איפה שהילדים נולדו, ואיפה שהם גרו, ולפי החוק אי אפשר ללכת לפקיסטן על ילד שנולד באמריקה, אז בגוואטמלה היא קיבלה את הרשות בצורה מוחלטת". 

המראיינים טענו כי חברי הכת תכננו להגיע לאיראן, וגולדמן לא הכחיש. "דבר ראשון, אני לא מכחיש את מה שאנחנו עושים. אני אומר שוב, אני אדבר על נישואים, ואני לא מתחמק מזה. אבל אני רוצה לדבר על עניין ההתעללויות, כשרשויות הרווחה בודקות במשך שנתיים, ואנחנו נמצאים מתחת למיקרוסקופ, אין מקרה של ילד אחד, אי אפשר להסתיר ילד שעובר התעללות".

לשאלה מדוע עברו מקנדה למקסיקו, אמר בסוף הראיון: "קנדה היא המדינה הראשונה שנתנה לרב שלנו שנפטר, מעמד פליט, והמעמד פגע במדינת ישראל מאוד. הלכו לבית משפט העליון של קנדה והם אמרו שם שההחלטה היא סופית, ואין אפשרות לערער. אז, שינו את כל הטקטיקה במקום להגיד שאנחנו קהילה כנגד הציונות, התחילו דבר שהוא יותר קל, קראו לנו 'המתעללים'. אז באו אלינו 24/7, אני הייתי זה שקיבל אותם. אתם יכולים לבוא מתי שאתם רוצים לאיזה בית שאתם רוצים, תבדקו את הילדים לבד". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון