פרויקט הנדסי שהציגו שני בוגרי הנדסת מכונות ב־SCE, המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון בקמפוס באשדוד, מבקש להקל באחד הקשיים שאיתם מתמודדים קשישים רבים.

"הכל התחיל לאחר שסבא שלי שבר את האגן. מצד אחד הוא עדיין פעיל, מצד שני הוא עדיין התמודד עם קשיים רבים בתנועה", מספר נאור אוליאל, שהציג את פרויקט הגמר יחד עם חברו ללימודים אביאל אוחיון.

"לאורך התקופה שליוויתי את סבא לסידורים זיהיתי את הצורך של אותו פלח אוכלוסייה שמתמודד עם המוגבלות הזו. מבחוץ הכל נראה כרגיל, דבר שמגדיל את תחושת הבושה של המתמודדים עם הקושי בלבקש עזרה מזרים כדי לקום מהכיסא".

הפרויקט שהציגו השניים, בהדרכתם של ד"ר שייקה בילו ואביחי שורין, חברי סגל המחלקה להנדסת מכונות, הוא מערכת המתחברת למושבים הקיימים בכל מרחב ציבורי שבו יש ספסלים המופרדים למושבים בודדים.

בחיבור פשוט של המערכת למושב בודד מתוך הספסל, יכול היושב ללחוץ על כפתור ייעודי הנמצא במשענת היד, שירים את המושב בזווית שתאפשר קימה מלאה.

המערכת מבצעת את הפעולה על ידי ארבעה מנועים המאפשרים תנועה לינארית ומחוברים לתחתית המושב, שעוצבו כדי לעמוד בעומסים משתנים ולהרים את המושב בזווית בטוחה המאפשרת הישענות וקימה מהמושב. המערכת תוכננה כך שבמבט ראשון לא תיראה כחריגה בנוף, ותאפשר למשתמשים לא להרגיש שמדובר במושב שונה.