היום (רביעי) נפגש ראש הממשלה ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד עם יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך בלשכת רה"מ בתל אביב, כדי לחתום על האמנה שתחייב את המפלגה להביע את תמיכתה בכנסת ולפעול למען הגיל הרך.

העמותה הינה שלוחה של OMEP (הארגון העולמי למען הילד בגיל הרך), ופועלת להגנה על זכויותיהם של ילדים בגיל הרך-לידה עד 8 במסגרות חינוכיות וטיפוליות.

בעמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך קוראים לכל ראשי המפלגות לחתום על האמנה ״בבחירות הקרובות- מתחייבים לגיל הרך״. במהלך השבועות הקרובים נציגי העמותה מתכננים להחתים את כל ראשי המפלגות על האמנה: "נראה מי באמת מתחייב/ת לפעול למען האוצר האמיתי של המדינה!".

מטעמו של ראש הממשלה יאיר לפיד, נמסר: ״ילדים לא נולדים בגיל שלוש. הם נולדים בלידה, וצריך לטפל בהם מאותו הרגע. חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד פועל למען הילדים בגיל הרך ודאג להעביר בתקציב המדינה האחרון תקציב מיוחד להכשרות ברשויות לגיל הרך ולסייעות צמודות לילדים בחינוך המיוחד- שיאפשרו להם לצאת ולהשתלב בחברה כבר מהיום הראשון. הילדים שלנו הם העתיד של מדינת ישראל, ואנחנו נמשיך לדאוג לכך שהם יקבלו את המעטפת הטובה ביותר- בחינוך, בבריאות, ברווחה".

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, מסרה: "אני רוצה להודות לראש הממשלה היקר יאיר לפיד על ההיענות המהירה ותמיכה מלאה בגיל הרך. אני מצפה שכל ראשי המפלגות בישראל ירתמו ויפסיקו לדבר בסיסמאות יש יותר מדי ילדים בגיל הרך והוריהם שהחלו את השנה הזו רע מאוד, חלק בלי צוות חינוכי מלא, או עם צוות חינוכי חסר הכשרה מתאימה. חלק עם מחסור בשעות טיפול או ללא צהרון בכלל". 

עוד הסבירה: "המחסור הזה נובע מכך שישראל כמעט ולא משקיעה באוכלוסייה הצעירה ביותר שלה. ההוצאה הציבורית הממוצעת בישראל על מסגרות לתינוקות ופעוטות עד גיל 3 נמוכה בכ-75% מהממוצע במדינות ה OECD. בגילאי 3-6 ההשקעה נמוכה ב 36.6%. על כן אני קוראת לכל ראשי המפלגות – חתמו על האמנה של העמותה למען הילד בגיל הרך!״.