פרשת העוברים באסותא ראשון לציון: היום (שני) התקבלו תוצאות בדיקות ההתאמה הגנטית שנערכו לבני הזוג שטוענים שהעוברית הנה שלהם. בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קיבל את חוות דעתו של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים "שיבא", ד"ר רון לבנטל, וממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו, שללו את אפשרות האמהות והאבהות הגנטית השניים. כעת, על בית החולים להמשיך ולאתר את האם הביולוגית של העוברית.

הזוג שסבור כי העוברית שלו מבהיר: אם הבדיקה תאשר זאת - נבקש להרחיקה מהיולדת

הבדיקות נערכו למרות שהאישה שנושאת את ההריון ובן זוגה אמרו כי בכוונתם לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

כזכור, משרד הבריאות עדכן בחודש שעבר על אירוע חריג, במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. הדיווח התקבל מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.

בית המשפט המחוזי בלוד דן בשבוע שעבר במחדל ההפריה וקבע כי תתבצע בדיקת רקמות גנטית על מנת להכריע את זהות הורי העובר. בית המשפט קבע כי מתמלאים התנאים הנדרשים לביצוע בדיקה ללא הסכמת המערערת - האישה הנושאת ברחמה את העובר, לאחר שנשמעו טענותיה, ובהרחבה. 

ד״ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה ביום רביעי כי לנוכח ממצאי דוח הבקרה שערך המשרד בבית החולים, היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, שיזומן לשימוע.