האישה ההרה, שברחמה עוברית שאינה שלה, ילדה היום (רביעי) את התינוקת בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן. זאת, כאשר הוריה הביולוגיים עדיין אינם ידועים. שמה של התינוקת הוא סופיה. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "הבוקר, בשעה טובה, נולדה התינוקת אשר היה לגביה דיון ציבורי בימים האחרונים. האם והתינוקת במצב טוב והתינוקת עוברת סדרת בדיקות".

שלשום זימן בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון את באי כוחם של שני הזוגות, האם שנושאת את העוברית והאם שהיתה בסיכון הגבוה ביותר להימצא עם התאמה גנטית, והודיע כי קיבל את חוות דעתו של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים "שיבא", ממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו, שללו את אפשרות האמהות והאבהות הגנטית של ההורים, אשר טענו כי הם הוריה של העוברית. במקביל, דחה בית המשפט את הבקשה להכריז את הרווחה כאפוטרופוסית של העוברית לכשתיוולד. במצב הנוכחי, האפוטרופוסים החוקיים הופכים להיות היולדת ובן זוגה. "הגשמתי את החלום הגדול שלי, התינוקת עליי ואני לא מאמינה. אני רוצה להמשיך לגדל אותה בבריאות ובנחת ולהודות לכל המברכים", אמרה האם הטרייה לוואלה!.

פרשת העוברים באסותא ראשון לציון היא אחת הפרשות הבריאותיות החריגות שהתרחשו במדינת ישראל. לפני חודש הודיע משרד הבריאות על אירוע חריג, במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות אינו שלה. הדבר התגלה בבדיקה רפואית שנדרשה לעבור ולא בבדיקה גנטית כתוצאה מחשש כזה או אחר. עם הגילוי חיפשו בבית החולים אסותא ראשון לציון את האם הביולוגית וזאת שסיכוייה להיות זו, כאמור נמצאה אינה תואמת גנטית.

כרגע יש שמונה נשים נוספות שעשויות להיות האם הביולוגית של התינוקת. בכדי למצוא מי ההורים הגנטיים, בית החולים יצטרך לפנות שוב לבית המשפט כדי לבקש אישור לבדיקות גנטיות נוספות ולהתמודד, בין השאר עם פניות של כ-500 הורים נוספים החוששים שהעובר שלהם, אינו שייך להם גנטית. 

לגבי תגובה על חוסר מענה למטופלות, מאסותא ראשון לציון נמסר: "באסותא טופלו לאורך השנים עשרות אלפי מטופלות ועברו הפריות מוצלחות. אנחנו מבינים את החששות ומלווים ברגישות את המטופלות שלנו. ענינו בשבועות האחרונים למאות מטופלות, באמצעות הרופאים המלווים וצוות אסותא ואנחנו קוראים לכל מי שמרגישה חשש לפנות אלינו. בימים אלה צוות בראשות פרופ' גמזו פועל באינטנסיביות בנושא ונעדכן את הציבור בתוצאות הבדיקה ובפעולות שאנו מבצעים לשיפור בטיחות המטופלות".

ד״ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה כי לנוכח ממצאי דו"ח הבקרה שערך המשרד בבית החולים, היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, שיזומן לשימוע.