ילד בן 10 נהרג לאחר שנפגע היום (ראשון) ממשאית בשדרות שרי ישראל בירושלים. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. המשטרה החלה בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית, ובוחני תאונות הדרכים של המשטרה נמצאים בזירה והחלו בחקירת נסיבות התאונה. 

בוואלה! פורסם כי ההרוג, יואל דוד לנאו, נמלט יחד עם משפחתו מהמלחמה באוקראינה ועלה לישראל. עוד פורסם, כי אביו, שליח חב"ד בקייב, התבשר על מותו של בנו בעודו בחו"ל. הלווייתו של הבן תתקיים הלילה בירושלים.

חובשת בכירה במד"א רבקה אור סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית סובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

זירת התאונה בירושלים (צילום: דוברות מד''א)
זירת התאונה בירושלים (צילום: דוברות מד''א)

על פי עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2022 נהרגו 22 ילדים בתאונות דרכים - ילד אחד הרוג בכל שבועיים בממוצע. בשנת 2021 נהרגו 27 ילדים בתאונות דרכים, 12 מהם נהרגו כאשר הלכו ברגל. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. מסוכן להיות ילד במדינת ישראל. בכל שנה כ-30 ילדים נהרגים בתאונות דרכים - כיתת לימוד שלמה שנמחקת מנוף חיינו. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו בשיוויון נפש, כפי שהם מתקבלים על ידי המדינה שמשלימה איתם שנה אחר שנה". הוא הוא הוסיף, "מדינת ישראל לא עושה מספיק כדי לשמור על הילדים של כולנו בכביש. הגיע הזמן להפסיק להאשים את הילדים ולקחת אחריות. חייבים לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים מרובי ילדים כמו בתי ספר, גני משחקים ומתנס"ים. חייבים להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים במוסדות החינוך בכל שכבות הגיל. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל והגיע הזמן לשים את הבטיחות שלהם בראש סדר העדיפויות".