יו"ר הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל, ד"ר מיכאל אטינגר, תקף היום (שבת) את ראש עיריית חברון שהציע לשלם 20 שקלים תמורת הרג כל כלב משוטט ברחובות העיר.

"זה אכזרי ברמות כאלה, שאין מילים לבטאן", אמר על רקע התמונות שמופצות ברשתות החברתיות של הרשות הפלסטינית, של הכאת כלבים עד מוות, כדי לזכות בפרס כספי, ותמונות פגרי הכלבים. 

עוד הוסיף כי "טיפול בבעייה של כלבים, או בעלי חיים אחרים, המשוטטים ברחובות, צריך להיעשות ברגישות, במקצועיות ועם חמלה. רופאים וטרינרים במחלקות וטרינריות, צריכים להפעיל את המפקחים הווטרינרים, ואלה צריכים לאסוף את הכלבים המשוטטים לכלביות ולתחנות הסגר. עליהם לחפש דרכים למניעת התרבות, בין היתר לעקר ולסרס את הזכרים ואת הנקבות. עליהם לטפל בבעלי חיים חולים, ובאופן כללי, לחסן כנגד מחלות. ברור מאליו, שיש לנהוג באנושיות ובחמלה. מה שבטוח הוא, שעידוד הציבור להרג בעלי חיים תמורת פרס כספי - זו מפלצתיות".

ד"ר אטינגר פנה לראש עיריית חברון ואמר: "אני מזמין את ראש העיר חברון לפנות אליי, כיו"ר הסתדרות הרופאים הוטרינרים בישראל, כדי לקבל את התכנית המקצועית, שכתבנו, בענין טיפול בכלבי הפקר, והעברנו לפני כחצי שנה לחברי הכנסת בארץ. התכנית מתווה את הכלים הברורים לטיפול בבעיה".

"במקביל", ציין, "אני קורא לממשלה לפנות בשעות הקרובות באופן רשמי לרשות הפלשתינית בדרישה לעצור מיד את ההרג הנורא הזה של הכלבים, ולהוציא הבהרה ברורה לציבור רחב שנותר המום ומזועזע. ובה בשעה, לפנות לגורמים בינלאומיים, כדי להתריע על הזוועה ולעצור את הרג הכלבים, וגם למנוע מאחרים להגות בעתיד רעיונות מחרידים שכאלה".