84 שנים חלפו מאז ליל הבדולח, הלילה שבין 9 ל־10 בנובמבר 1938, שבו נערך פוגרום ביהודים. לילה זה כונה "ליל הבדולח" בשל רסיסי הזכוכית הרבים שהצטברו על הארץ מניפוץ הזגוגיות של בתי מגורים, בתי כנסת, מוסדות ציבור ובתי עסק רבים של יהודים, תושבי גרמניה.

המחלקה למאבק באנטישמיות ולחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית קיימה יום עיון לתלמידי תיכון מרחבי הארץ בפרויקט "זיכרון לנר דולק". במסגרת הפרויקט הייחודי נערך סמינר לימודי לכ־400 תלמידי כיתות י"א־י"ב מצטיינים בבית העם בירושלים, המקום שבו הועמד לדין הפושע הנאצי אדולף אייכמן בשנת 1961.

במהלך הסמינר הועברו לתלמידים הרצאות בנושא פוגרום ליל הבדולח, משפט אייכמן והקלטות האבודות, והוקרן סרט ייעודי בנושא האנטישמיות המודרנית.

באופן סימבולי נחתם אתמול הסכם ראשון מסוגו בין המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית לאוניברסיטה האמריקאית בגיאורגיה, אשר במסגרתו תעודד ותתמוך האוניברסיטה בלימודי אנטישמיות ובמחקרים אקדמיים הקשורים לנושא.

רחלי ברץ־ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, נשאה נאום מרגש בפני בני הנוער ואמרה: "אנו מתמודדים עם עלייה מטרידה של התבטאויות שנאה, אפליה ואנטישמיות ברחבי העולם. בשנה החולפת אנו עדים לעלייה משמעותית בהתרחשותם של אירועים אנטישמיים בעולם. תפקידנו כיום הוא לשמור על ערכי החברה, להיות מאוחדים ולהזכיר לכל שאומנם את העבר לא ניתן לשנות, אך לעד נזכור ונשמיע את זעקתם של אלה אשר קולם לא נשמע".