בשנה הבאה יציינו יובל למלחמת יום הכיפורים. באחד מהקרבות המפורסמים במלחמה, בעמק הבכא, הצליחו לוחמי חטיבה 7 להדוף את הצבא הסורי ששעט ברמת הגולן.

במהלך תרגיל חטיבתי ברמה באחרונה הייתה סגירת מעגל מרגשת, כאשר למקום הגיעו חברי צוות טנק, ארבעה לוחמים לשעבר בגדוד 77 בחטיבה, שהשתתפו בקרב ההרואי. הארבעה שיתפו את החיילים בחוויות אישיות שנצרבו בהם לכל החיים והפכו לחלק ממורשת הקרב של השריון לדורותיו.

הצוות של לוחמי העבר כלל את המ"מ ישי זרחי, הנהג דני שליין, הטען אמנון יגודה והתותחן יורם מרזן. אנשי הצוות שבאו כל אחד ממקום אחר בארץ, מעיר, ממושב, מקיבוץ ומעיירת פיתוח - סימלו את קיבוץ הגלויות, התגייסו לצה"ל בפברואר 1973 ולחמו יחדיו כל המלחמה.

במהלך הלחימה הקשה הם קצרו הישגים משמעותיים, כאשר פגעו בטנקים של האויב והפילו עם פגז של טנק מסוק סורי, שחזר מהנחתת כוח קומנדו.

"אני זוכר שבתחילת הלחימה, חברי הצוות קראו לי המפקד. אולם, לאורך הלחימה הבנו שאנחנו ביחד ואין צורך בשום תארים. אנחנו צוות לכל דבר ועניין וחברים הכי טובים", סיפר מפקד הטנק זרחי. "אני זוכר שטנקים מהמחלקה נפגעו ומה שחקוק לי בזיכרון זה שאחרי ההתקפה הגדולה עמדנו בעמדת תצפית וראינו את כל עמק הבכא משובץ בטנקים פגועים ונוודים. רק אז הבנתי מה סדר הגודל של הכוח שהיה מולנו".