גורם בחברת ניקיון ברעננה חשוד בכך שזייף מסמכים עבור שוהה בלתי חוקית (שב"חית) מהשטחים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ברשות המקומית מנהלים במקביל בדיקה בחשד שאחד המנהלים בעירייה הכיר היטב את הפרטים, ובעצם העלים עין. זאת חרף העובדה שמדובר לכאורה בעבירות חמורות שיכלו לסכן את התושבים.

מדובר בפרשה המטרידה לא מעט גורמים בעיריית רעננה. לפי החשד, גורם בחברת ניקיון דאג להנפיק אישור כניסה לאולם ספרט בעיר לתושבת שטחים שאינו מורשית לשהייה ועבודה בישראל. זאת תוך שהוא מצרף את תמונתה לפרטיה של עובדת לשעבר בחברת קבלן - מונה חאג' יחיא, תושבת טייבה.

על האישור מוטבעת חותמת ביטחון, בטיחות וחירום, כאילו הונפק על ידי מערך הביטחון של העירייה, ומי שחתומה עליו לכאורה היא מנהלת יחידת מוסדות חינוך (מוס"ח) מירב סלומון.

תעודת הזהות המקורית (צילום: ללא קרדיט)
תעודת הזהות המקורית (צילום: ללא קרדיט)

על פי הידוע, תושבת השטחים שהועסקה באולמות ספורט בעבודות ניקיון, קיבלה הנחיה כי החל מקבלת התעודה עליה להזדהות כמונה חאג' יחיא. משהגיע המידע למערך הביטחון ביצעו מנהלי האגף ביקורת מהירה, שבמהלכה עלה כי מדובר במסמך מזויף שהונפק לצורך העסקת העובדת מהשטחים. זאת ללא ידיעתה של העובדת לשעבר וכמובן ללא אישורה.

עוד עלה כי השב"חית נכנסה למוסדות החינוך ללא סמכות או אישור חוקי, וזאת בידיעת גורם ברשות המקומית שהיה ער לפרטים. האירוע החמור מצטרף אל דוח ביקורת חמור שחשפה מבקרת העירייה לפני כשנתיים, שבו עלו אי־סדרים לכאורה בכל הקשור לדיווח על שעות עבודה של עובדי ניקיון וחברות קבלניות בעירייה.

מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בשימוש בזהות בדויה כדי להכניס לעבודה עובדת דרך קבלן ניקיון חיצוני. הנושא נמצא בבדיקת משטרת ישראל, והעירייה בודקת את המקרה וממתינה לסיום החקירה".