בולען נוסף נפער אתמול ברחוב אבן גבירול פינת רחוב צייטלין בתל אביב, במקום מהנדסים ופקחים שבודקים את הנסיבות. בעיית הבולענים בגוש דן הרימה ראש בית שאת בתקופה האחרונה. כזכור, רק לפני כחודשיים נפער בולען גדול סמוך למחלף השלום בנתיבי איילון בתל אביב, שגרם לשיבושים במשך שבועות בתנועה במחלף.

ממלא מקום יו"ר איגוד המהנדסים, בניה ותשתיות, ישראל דוד, שוחח הבוקר (שני) עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאירוע: "ברמה העקרונית לכרגע מתבצעות עבודות, אפשר לראות את זה גם בדופן המזרחית של התחנה התת קרקעית שתהיה בכביש של אבן גבירול. יש שם מכונות קידוח שקודחות הקיר שתוחם את התחנה התת קרקעית לכיוון מזרח".

"מה שקורה בזמן החפירה, זה תהליך שאתה חופר אותו עם תמיסה מיוחדת כדי לייצב את החפירה, שלא תהיה התמוטטות. וכמו שקרה ברעננה פחות או יותר קרה פה, הייתה גלישה קרקע מכיוון אבן גבירול, כיוון מערב למזרח, בזמן הקידוח. כתוצאה מזה נגרם הבולען. זה לא קרה בשליטת נת"ע, היא לא מבצעת את העבודות, היא חברה שהוציאה את המכרז. ברמת הפיקוח אני לא יודע איזו רמת פיקוח", אמר.

בהמשך הסביר דוד כי "מה שקורה כרגע זה התשתיות שהיו בזמנו בתוך הכביש, בתוך הרחוב של אבן גבירול, הוסרו, כתוצאה מההסרה הזו או כתוצאה מזליגת מים בתשתיות שאופיינית למדינת ישראל, הקרקע מסביב בזמן הקידוח נפלה. אתה לא יכול לבדוק את הקרקע בכל מילימטר. זה מקום נקודתי שיש בו חולשה כנראה או לחילופין איזו תקלה בביצוע, תאונת עבודה".

כמו כן, סבר כי בשנים הקרובות נראה עוד בולעניים. "מכפר סבא רעננה עד הדרום, עד רחובות. מדובר על קווים באורך של 150 ק"מ, עם חפירות תת קרקעיות, מקומות שיצטרכו להרוס בניינים, בניינים שישקעו, כל זה ידוע ונלקח בחשבון בתוכנית המטרו של מדינת ישראל. השתתפתי בהרבה דיונים שהגישו כל מיני גורמים פרטיים מול נת"ע, זה גוף שאין כמוהו במדינת ישראל - הוא קובע מה לעשות, המתכנן, המבצע, המפקח, קובע את השופטים, והוא גם מקבל את פסק הדין".

"אנחנו הצענו בתור איגוד המהנדסים לקבוע ועדה ציבורית שלפחות אם יש איזשהם אירועים הנדסיים יהיה עם מי לדבר, לא מסכימים כי יש איזו מילת קסם שאומרת 'יש פה אינטרס ציבורי שגובר על זכות הקניין'. בעצם נת"ע הוא גוף ברמה טוטליטרית, כמו איזה מלך", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm