ביום שישי יצוין היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. בישראל מדובר ממזמן במגיפה שיצאה מכלל שליטה. על פי הנתונים, במדינה ישנן כ־200 אלף נשים נפגעות אלימות. מדי שנה נרצחות למעלה מ־20 נשים על רקע מגדרי, ואחת מכל שלוש נשים עוברת פגיעה מינית

במכתב מיוחד שנשלח השבוע לראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו, כ־300 עובדות ועובדים סוציאליים מרחבי הארץ הדגישו את הנתונים הקשים וכתבו לו: "בין חדרי המו"מ, התדרוכים לתקשורת וההסכמים הקואליציוניים, אל נא תשכח את התמונה הקשה הזאת".

העובדות הסוציאליות פורשות במכתב שורה של צעדים דחופים שיש לבצע בנושא. "אנו נתקלות מדי יום ביומו באלימות כלפי נשים ובאלימות במשפחה. ניסיוננו והידע המקצועי שלנו מבססים מה הכרחי לשם מאבק בתופעה" נכתב לנתניהו.

"לעובדת סוציאלית עם נשים נפגעות אלימות יש, בממוצע, כ־182 מטופלות. לכל אחת מהן היא יכולה להקדיש תשע דקות ו־50 שניות בשבוע. על הממשלה החדשה להבטיח שהפעימה השנייה בהסכם השכר שלנו תהיה בסכום שמדביק את העלייה במצוקות ובעומס ולקבוע לכמה אנשים יכולה כל עו"ס לתת מענה, קביעה שתחייב הוספת תקנים בכלל השירותים החברתיים".

עוד הם מוסיפים: "יש להבטיח לנשים נפגעות את קיומו של דיור יציב ומוגן, להאריך את הסיוע בשכר דירה של משרד השיכון לחמש שנים לפחות ולהעלות את סכומו, על אחת כמה וכמה לאור העלייה הדרמטית במחירי השכירות, ולהרחיב זכאות לדיור ציבורי גם לנשים נפגעות אלימות. יש להבטיח פריסה של מרכזים לטיפול בנפגעות פגיעה מינית באזורים שונים ובהיקף מספק, ללא צורך בהמתנה של חודשים ואף למעלה משנה לתחילת טיפול", ומסכמים: "עשו את הנדרש מכם היום, על מנת שלא נצטער כולנו עם האסון של מחר".