דרמה בג'נין: טירן פרו בן ה-18 מדלית אל כרמל נהרג בתאונת דרכים וחברו נפצע באורח קשה. השניים פונו תחילה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי, שם נקבע מותו של פרו, שהיה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18, וגופתו נחטפה על ידי חמושים פלסטינים. חברו הפצוע הוטס באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

דודו של הנער שנחטף: "ניתקו אותו מהמכשירים בעודו בחיים" | האזינו

לאחר האירוע, הוחלט על סגירת מעבר גלבוע בכניסה לג'נין. כאמור, במהלך הלילה נראה כי הושגה התקדמות במאמצים להשבת גופת הצעיר, וכי מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית מסוגלים לפתור את הסוגייה, אך נכון לשעה זו טרם חל שינוי. במערכת הביטחון נערכים במקביל למספר אופציות מבצעיות נוספות, מפעילות נקודתית להוצאת הגופה - עד כתר מוחלט סביב ג'נין. מדובר צה"ל נמסר כי "משפחתו עומדת בקשר עם גורמי הביטחון, וכי הציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".

דודו של פרו התייחס למאמצים לחלץ את הגופה, ואמר בראיון ל-103FM: "מנהיג העדה שלנו דיבר עם מושל ג'נין ויש כביכול התקדמות בכל הערוצים, אבל עד לרגע זה כל המאמצים האלה לא הביאו לנו שום תשובה משמחת שאכן יחזירו לנו את המנוח הביתה, כולנו בתקווה שבשעות הקרובות זה יקרה".

עוד המשיך והוסיף כי "נפגשנו עם מתאם הפעולות בשטחים - האלוף העביר לנו את אינפורמציה שכביכול כל המאמצים נעשים על מנת להחזיר את הגופה הביתה, הם לא חסכו בשום מאמץ והביאו את כל האנשים שיכולים לעזור, היה משא ומתן והייתה כמעט החזרת גופה, אך בעקבות אי הבנות ומה שנקרא אי תיאום בתוך הרשות, העסק הזה התפוצץ, והם חטפו את הגופה לג'נין".

דודו של פרו תיאר כי אחיינו "נסע לג'נין, עשה תאונת דרכים והתהפך, הוא והחבר שלו, שניהם היו במצב קשה, אחד הפצועים הובל לרמב"ם ע"י מסוקי חיל האוויר והבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בבי"ח בג'נין לקבלת עזרה ראשונה. לא יכלנו להביא אותו לרמב"ם כי כל העברה כזו הייתה כרוכה בסיכון החיים שלו, לכן החלטנו להשאיר אותו בביה"ח, ולאחר הניתוח מצבו היה קשה עד יציב, ולקראת שעות הערב מגיעים לשם חמושים רעולי פנים עם יריות, בערך 30 במספר, חוטפים את האחיין שלי, מנתקים אותו מהמכשירים בעודו בחיים ובורחים משם".