דודו של טירן פרו בן ה-18 מדלית אל כרמל שנהרג בתאונת דרכים, פונה לביה"ח בג'נין וגופתו נחטפה על ידי חמושים פלסטינים, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM ותיאר את המאמצים שמתקיימים בכל הנוגע למשא ומתן מול החמושים להחזרת הגופה לישראל, יחד עם ראש עיריית דלית אל-כרמל.

דרמה בג'נין: צעיר ישראלי נהרג בתאונת דרכים, גופתו נחטפה מבית החולים

"השייח, מנהיג העדה שלנו, דיבר עם מושל ג'נין - יש כביכול התקדמות בכל הערוצים, אבל עד לרגע זה כל המאמצים האלה לא הביאו לנו שום תשובה משמחת שאכן יחזירו לנו את המנוח הביתה, כולנו בתקווה שבשעות הקרובות זה יקרה", אמר דודו של פרו.

עוד המשיך והוסיף כי "נפגשנו עם מתאם הפעולות בשטחים - האלוף העביר לנו את אינפורמציה שכביכול כל המאמצים נעשים על מנת להחזיר את הגופה הביתה, הם לא חסכו בשום מאמץ והביאו את כל האנשים שיכולים לעזור, היה משא ומתן והייתה כמעט החזרת גופה, אך בעקבות אי הבנות ומה שנקרא אי תיאום בתוך הרשות, העסק הזה התפוצץ, והם חטפו את הגופה לג'נין". 

דודו של פרו תיאר כי אחיינו "נסע לג'נין, עשה תאונת דרכים והתהפך, הוא והחבר שלו, שניהם היו במצב קשה, אחד הפצועים הובל לרמב"ם ע"י מסוקי חיל האוויר והבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בבי"ח בג'נין לקבלת עזרה ראשונה. לא יכלנו להביא אותו לרמב"ם כי כל העברה כזו הייתה כרוכה בסיכון החיים שלו, לכן החלטנו להשאיר אותו בביה"ח, ולאחר הניתוח מצבו היה קשה עד יציב, ולקראת שעות הערב מגיעים לשם חמושים רעולי פנים עם יריות, בערך 30 במספר, חוטפים את האחיין שלי, מנתקים אותו מהמכשירים בעודו בחיים ובורחים משם". 

בנוסף, ראש עייריית דלית אל כרמל הצטרף לריאיון, וסיפר: "במשך כל שעות הלילה ניסינו לדבר עם מתאם הפעולות בשטחים ועם מושל ג'נין ועם נציג האו"ם למזרח התיכון, ניסינו דרך כל הגורמים האלה לנסות לשחרר את הגופה, אחרינו שכבר הגענו להסדר זה התפוצץ עוד הפעם, במסגרת המאבק שלהם לקבל הטבה מהנושא הזה, אפילו את אחמד טיבי הפעלתי אתמול והוא דיבר איתם באזור השעה 23:00, והם הבטיחו שהעניין ייסתדר, לצערי נכון לעכשיו אנו נמצאים בחוסר וודאות טוטאלי". 

לשאלה האם מתקיים קשר ישיר עם החמושים, השיב ראש העירייה: "לא דרכנו, זה מתנהל דרך הרשות הפלסטינית, אנשי הרשות הפלסטינית, הם מנהלים את המשא ומתן מול החמושים האלה, מול גדודי אל אקצא ומנסים יחד איתם להגיע להסדר שישחררו את הגופה, אתמול כמעט הגיעו איתם להסכם אבל ברגע האחרון זה התפוצץ".