אריה שצ'ופק בן ה-16, תלמיד הישיבה מירושלים שנרצח הבוקר (רביעי) בפיגוע בעת שהמתין להסעה לישיבה, הובא למנוחות בליווי מכריו, בהם בני משפחתו וחבריו לספסל הלימודים.

חברו שלמה בנג'מין, סיפר בכאן רשת ב' כיצד נודע לו על הבשורה המרה. "אני מדריך בישיבת הרי יהודה בפסגת יצחק בבית מאיר, שם למד אריה. אנחנו מזועזעים ובצער רב פה בישיבה, מנסים לעכל את הדבר הנורא והמחריד, אני עדיין לא מרוכז", אמר בפתח הריאיון.

הותר לפרסום: הנער אריה שצ'ופק הוא הנרצח בפיגוע בירושלים
בן גביר בזירת הפיגוע: "חייבים להקים ממשלה במהירות, הטרור לא מחכה"

עוד הוסיף כי "אריה היה בדרך לישיבה, אני הגעתי לישיבה ושמענו רק על חברו השני שגם לומד בישיבה, אלחנן ביטון, שהוא נפצע, ולא שמענו על אריה שום דבר. היה עוד בחור שלישי שחצה את הכביש ואז במהלך החצייה התרחש הפיגוע, והוא ראה את חברו שצועק לו ובא לעזרתו, וזה היה אלחנן. על השני הוא לא סיפר ולא ראה, ואנחנו חשבנו שאריה פשוט לא הגיע בזמן להסעה. רק אחרי התפילה נודע לנו שאימא שלו אמרה שהוא נכנס לחדר ניתוח, והתחלנו להתפלל לרפואתו, עד שנודע לנו על הבשורה המרה". 

על אריה סיפר: "הוא היה המיוחד שבחבורה, בחור כל כך אהוב על הבריות, אהוב על כולם, עם הומור ושמחת חיים. הוא נלחם כמו אריה, כשמו כן הוא, להצליח בלימודים ובתורה, אתמול הוא ביקש ממני כבר להיבחן על דף וחצי עמוד גמרא, להיבחן בעל פה, מישהו הספיק לבחון אותו, בחור שנלחם והצליח ובמיטב שנותיו נלקח מאיתנו".

חברו של אריה אמר כי כל סביבתו הקרובה מתקשה לחזור לשגרה: "קשה לחזור לשגרת הלימודים, אנו מנסים לעכל את זה ביחד ולכאוב את זה עם התלמידים. אני לא מעודכן לשלומו של אלחנן, הפצוע השני מהישיבה, רק שמעתי שהוא פצוע בינוני-קשה". 

רבו של שצ'ופק ספד לו: "הוא לא הרגיש טוב והתלבט אם להישאר בבית או לא, אבל הוא החליט כן ללכת. ללכת לתפילה בישיבה, ללימוד. בחור בן 15 שהתמודד חזק עם כל הכוח. אין אחד מכל הכיתה שלו שיוכל להעיד על 10 השנים שהוא היה איתו, שראה פעם כעס אצל הילד הזה. הוא לא ידע כעס מהו, היה הולך ברחוב ועוזר לכל אחד אפשרי, אהוב הבריות".