הרצח בחולון: יורי וולקוב, עובד בבית החולים איכילוב נקלע לויכוח עם רוכב אופנוע בחולון, במהלכו נדקר ונפצע באורח אנוש. בהמשך, וולקוב נפטר מפצעיו. שירה פלג, אחות אחראית מחלקה ומנהלתו האישיית בבית החולים ספדה לו הבוקר (חמישי) בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג: "בוקר מאוד קשה אצלנו במשפחה בבית החולים איכילוב".

"יורי עבד בחדר המיון בבית הבחולים במשך קרוב ל-20 שנים, עוזר לאחיות, מעסיק ומחליף חיתולים. באמת, אחד האנשים האנושיים שאתם יכולים לחשוב עליהם. הוא מטפל אפילו בחדר הטראומה שלנו", הוסיפה ב-103FM, "אנחנו שבורי לב מהסיפור שקרה אתמול, אתה לא מאמין שאדם שאמור היה להגיע עוד שעתיים-שלוש למשמרת לילה ולטפל באחרים, פשוט מת סתם ככה. מוות כל כך מיותר של בן אדם, עם משפחה, ילדים ונכדים, ליד אשתו שגם עובדת בבית החולים שלנו".

פלג סיפרה: "הוא בן אדם כל כך רגיש וצנוע ומדהים ומסור, על כך כולם יעידו. זה משהו שמטלטל אותי מאתמול - איך בן אדם הכי נורמטיבי, הכי פשוט, הולך בכביש ופשוט מת סתם". 

איך אנחנו כחברה מתמודדים עם אלימות?
"אני לא משפטנית, אני לא עורכת דין, אני באה לעבודה, וגם יורי היה כזה, בשביל לטפל ובשביל להציל חיים. אנחנו רואים בבית החולים שלנו המון מקרים של אלימות גם כלפי הצוות וגם כלפי החולים,  אנחנו מטפלים בכל אותם נפגעים שנדקרים, אנחנו מטפלים בכל אותן תאונות, אנחנו יודעים מה זה להתמודד עם פצועים. אנחנו לא מבינים איך אפשר, החיים שלנו, המטרה שלי בחיים ושל יורי הייתה להציל חיים של אנשים, אנחנו נלחמים בשביל להציל אותם". 

תיעוד אירוע הדקירה בחולון (צילום: סעיף 27א')

"אשתו שבורת לב, אשתו והילדים שלו שבורי לב, האחראית של אשתו היתה איתו בעצם כל הערב והלילה בבית החולים וולפסון, שעשה מאמצים כבירים להציל את חיו", סיכמה, "אדם שעובד בעבודה שכל מהותה להציל חיים - מת במוות הכי מטומטם שיכול להיות. הקלות הבלתי נסבלת של לקחת חיים. איך אפשר בכל כך קלות פשוט להכניס סכין למישהו ללב ולהרוג אותו". 

סייעה בעריכת הכתבה: נויה חסון 103fm

שימוש ביצירות לפי סעיף 27 א' לחוק זכות  יוצרים, תשס"ח 2007:
מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected] בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא מספר טלפון ובצירוף הצילום \ התוכן