41% מהנהגים בעיר אום אל־פחם שנפגעו בתאונות דרכים הם נהגים צעירים עד גיל 24 – הכי הרבה מכל הערים בארץ, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בעמותת אור ירוק ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (רכב פרטי ואופנועים עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמש השנים האחרונות (2017־2021), מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים.

במסגרת הבדיקה נבדקו ערים עם מעל ל־50 אלף תושבים, כאשר הבדיקה נעשתה לפי המקום שבו התרחשה התאונה ולא לפי מקום המגורים של הנפגע.

מניתוח הנתונים עולה כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים הוא גבוה מאוד. שלוש הערים הערביות הגדולות - אום אל־פחם, נצרת ורהט - נמצאות בין חמש הערים הראשונות בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים מכלל הנהגים. אחרי אום אל־פחם, אשר ממוקמת במקום הראשון והגרוע, נמצאת לוד, כש־35% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר בחמש השנים האחרונות היו נהגים צעירים. נצרת במקום השלישי, כש־35% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר היו נהגים צעירים. רהט (35%) ואילת (35%) סוגרות את חמש הערים עם שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים הגבוה בארץ.

ירושלים, שבה נפגעו הכי הרבה נהגים צעירים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (975), נמצאת במקום השמיני, עם שיעור של 27% נפגעים מכלל הנהגים שנפגעו בעיר. בתל אביב-יפו, שבה גם מתגוררים צעירים רבים והיא גם מהווה מוקד משיכה לנהגים צעירים שמגיעים מערים אחרות, נאמד שיעורם של הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנהגים בשיעור של 20%. נס ציונה (13%), קריית גת (17%) וביתר עילית (17%) הן הערים עם השיעור הנמוך ביותר.

 עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, ציין: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. בנוסף לכך, הם גם פוגעים ומעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה. לצעירים יש מאפייני נהיגה ייחודים, החושפים אותם להיפגעות גבוהה – חוסר הניסיון בנהיגה, שעות הנהיגה המאוחרות, לעתים תחת השפעת אלכוהול, ונהיגה במהירות מופרזת, ובעיקר חוסר היכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש. גם בהשוואה למדינות אירופה, ישראל היא אחת המסוכנות לצעירים". בנושא אחר,  מתנדב בארגון איחוד הצלה נהרג אמש מפגיעת רכב בכביש 25 בדרום לאחר שרכב על אופנועו.