בתיאטרון הלאומי הבימה בתל אביב התקיים הבוקר טקס האשכבה של המוזיקאי והיוצר יצחק קלפטר (72), שנפטר ביום חמישי בערב. משם ייצא בצהריים מסע ההלוויה לבית העלמין האזרחי בראשון לציון. ארונו של קלפטר הוצב בשעה 10:00 במתחם התיאטרון, ובני משפחתו, חבריו ומוקיריו הרבים יוזמנו לחלוק לו כבוד אחרון. ב־10:30 התחיל הטקס באכסדרת התיאטרון, וב־12:45 החל מסע ההלוויה.

נפרדים מגיבור הגיטרה: בחרו את השיר הגדול ביותר של יצחק קלפטר
היה לו חשוב שלשירים שלו יהיו חיי נצח | פרידה מיצחק קלפטר  

לטקס הגיעו אמנים וחברים רבים, וכן שר הביטחון היוצא בני גנץ, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ומנכ"ל תיאטרון הבימה נעם סמל. בפתיחת הטקס ביצע מיקי גבריאלוב, חברו הטוב של קלפטר, את השיר "טירוף במה" אותו כתב והלחין קלפטר וביצע במקור אריק איינשטיין. לאחר מכן ביצע רמי קליינשטיין את שירו המוכר ביותר של קלפטר, "צליל מכוון".

שר הביטחון גנץ ספד לקלפטר: "קלפטר נמנע מפוליטיקה, אבל המוזיקה שיצר הפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. הוא ידע לבטא היטב את רוח התקופה. כשהלחין את "יושב על הגדר", אני וחבריי אכן ישבנו על הגדר בלבנון. קלפטר היה ישראלי ברמ"ח אבריו וניגן את הישראליות בעשר אצבעותיו. הייתה בו נחישות שהביאה אותו להתאמן 16 שעות ביממה. באחד הראיונות סיפר שאמר לאריק איינשטיין ז"ל שרצה לעשות איתו אלבום, שהוא לא מרגיש שהוא מנגן מספיק טוב. אז איינשטיין השיב לו 'אז תנגן רע'. יש לנו מה ללמוד ממנו על צניעות. איינשטיין אמר שייחודו של קלפטר הוא שכשאתה מאזין לשיר, אתה לא מחכה לפזמון אלא לסולו. נמשיך להיזכר במילים ובלחנים שהם חלק ממדינת ישראל, בעצב, בשמחה, במלחמה ובשלום. ונמשיך לחיות את הישראליות הקלפטרית".

נשיא בית הספר רימון, המוזיקאי יהודה עדר, עלה לבמה עם תעודת פרס מפעל חיים שאמור היה להיות מוענק לקלפטר בחודש מרץ הקרוב. בני משפחתו של קלפטר עלו לקבל את הפרס בשמו. המוזיקאי ברי סחרוף ביצע את שירו של קלפטר "דמיון חופשי".

השדרן ועורך המוזיקה יואב קוטנר ספד לקלפטר: "אריק איינשטיין סיפר לי פעם על 'עוף גוזל': המילים בסדר, הלחן נחמד, אבל כשאני שומע אותו אני מחכה לסולו של יצחק. הוא היה גיטריסט מופלא. אחד הדברים הכי עצובים הוא שהיה פער עצום בין הכישרון המטורף שלו לבין איך שהוא הרגיש. היה לו כאב נוראי בסיסי. כמה שהוא לא הצליח והיו לו להיטים, הוא תמיד הרגיש איזשהו חוסר, ולמזלנו הוא ידע לתרגם את זה בנגינה ובהלחנה. כששומעים את 'אחרית הימים', זה לא יאומן שהוא ניגן ככה ב-1972. הסולו האקוסטי שלו ב'העץ הוא גבוה' נבחר לסולו הכי גדול בכל הזמנים. אנחנו כבר מתגעגעים, נקווה שלפחות עכשיו הוא נח שם איפשהו".

הזמר דיוויד ברוזה ביצע את שירו "שיר אהבה בדואי", אותו הלחין קלפטר. הזמר אריק סיני ביצע את השיר "העיירה שלי". הזמרת גלי עטרי ביצעה את השיר "רק אתמול".

מתופף להקת כוורת, מאיר פניגשטיין ("פוגי"), ספד לקלפטר בדמעות: "קשה להיפרד מחבר שהיה לצידך כל השנים. גם לאחר שכוורת התפרקה נשארנו קרובים כמשפחה. כבר אז הכרנו את היותו גיטריסט וירטואוז בלהקת חיל השריון ובאחרית הימים. יצחק היה ונשאר אדם שקט, מופנם ובעיקר צנוע. ההצלחה והפרסום מעולם לא סנוורו אותו. יצחק השתלב בלהקה בהרמוניה באופן מושלם והפך מהר מאוד לחלק חשוב בלהקה. הוא התבלט בסולואים בשירים כמו יו יה, ביום ובלילה, ועוד, תמיד עם הצליל הייחודי שלו. עברנו לא מעט איחודים ותמיד נשארנו קרובים. ראיתי אותו מצליח במיזמים המוזיקליים עם אריק איינשטיין וההרכב צליל מכוון. בשמי ובשם כל חברי הלהקה אני מודה לך. תראה להם למעלה מה זה סולו גיטרה".

הטקס נחתם בהקרנת סרטון וידאו מתוך האיחוד האחרון של להקת כוורת בשנת 2013, בו קלפטר מבצע את "צליל מכוון".

טקס האשכבה ליצחק קלפטר (צילום: אבשלום ששוני)
טקס האשכבה ליצחק קלפטר (צילום: אבשלום ששוני)
דויד ברוזה, דפנה ארמוני, נעם סמל ואריק סיני בטקס האשכבה לקלפטר (צילום: אבשלום ששוני)
דויד ברוזה, דפנה ארמוני, נעם סמל ואריק סיני בטקס האשכבה לקלפטר (צילום: אבשלום ששוני)
מיקי גבריאלוב וחיים רומנו שרים לזכרו של קלפטר (צילום: אבשלום ששוני)
מיקי גבריאלוב וחיים רומנו שרים לזכרו של קלפטר (צילום: אבשלום ששוני)