בית משפט השלום בתל אביב החליט ביום חמישי האחרון כי ניתן לחלט מטבעות קריפטוגרפים מתוך ארנקים דיגיטליים, אשר שימשו בעבר להעברת כספי טרור. על פי ההחלטה התקדימית, חולטו לראשונה מטבעות קריפטו בשווי של כ-116 אלף שקלים, מתוך ארנקים דיטליים שנכללו בצו תפיסה שהוציא שר הביטחון, בני גנץ, בחודש דצמבר האחרון. זאת, בנוסף לסכום של כ-2 מיליון ו-600 אלף שקלים שחולטו מארנקים אלה בסמוך לאחר הוצאת הצו.

צו התפיסה שנחתם על ידי שר הביטחון לפני כשנה, כלל כ-150 ארנקים דיגיטליים שהיו מעורבים בהעברת כספי טרור ושהיו קשורים לחברת החלפנות "אלמתחידון" ברצועת עזה, אשר הוכרזה על ידי גנץ כארגון טרור. זאת, בשל הסיוע הפיננסי שהיא מעניקה לארגון הטרור חמאס לקבל כספים מחו"ל.

החלטת בית המשפט מהווה תקדים ומאפשרת למערכת הביטחון את רציפות האכיפה נגד ארנקים דיגיטיליים שנמצאים תחת סנקציות של שר הביטחון, ואשר מופקדים בהם כספים מחוזים חכמים. התשתית הכלכלית של חברת "אלמתחדון", שבבעלות משפחת שמלח' מרצועת עזה, נחשפה בפעילות משותפת של אגף המודיעין בצה"ל, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 במשטרת ישראל ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "נמשיך לשכלל את השיטות הטכנולוגיות והמשפטיות בכדי למנוע הזרמת כספים לטרור. שילוב הזרועות של כלל גופי הביטחון והמשפט מוכיח את עצמו במאבק מול הטרור".