האלימות בקרב בני הנוער הולכת וגואה. רק בימים האחרונים נחשף ב"מעריב" כי במהלך 2022 נרשמה עלייה דרמטית של 42% במספר האירועים האלימים שהתרחשו במוסדות החינוך, לעומת שנת 2021.

אירוע רודף אירוע: קטין בן 16 נדקר בבית ספר בנתניה, שני חשודים נעצרו

אתמול נרשם אירוע נוסף כאשר בן 16 נדקר ונפצע באורח קל במהלך עימות עם מספר נערים אחרים באחד ממוסדות החינוך בנתניה.

שלושה נערים החשודים במעורבות בקטטה ובדקירה נמלטו מהמקום, ובמשטרה פתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחר עקבותיהם. זמן קצר לאחר מכן הצליחו בלשי משטרת נתניה לעצור את אחד החשודים (16), שנלקח לחקירה בתחנת המשטרה.

הקורבן פונה על ידי מד"א לבית החולים לניאדו בעיר, וכעבור זמן קצר הגיעה למקום גם ראש העירייה מרים פיירברג איכר, שפגשה אותו ואת משפחתו וקיבלה פרטים על האירוע החמור.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים כי "העירייה מגנה וכואבת כל מקרה של אלימות ועושה כל מאמץ כדי למגר את התופעה. המקרה הנ"ל נמצא בחקירת משטרה ובטיפול משרד החינוך, מינהל החינוך וצוות בית הספר. מיד עם קבלת הדיווח הגיעה ראש העירייה מרים פיירברג איכר לבית החולים לבקר את הנער ומשפחתו, והבטיחה לסייע ככל שיידרש".

האירוע בנתניה מצטרף כאמור לשורת מקרי אלימות קשים בבתי הספר ברחבי הארץ. בסוף השבוע האחרון תועד בן 13 חובט באכזריות עם אגרופיו בנער אחר, בן שכבתו, ואף בועט בראשו כאשר זה היה שרוע על הרצפה. אף שבמקום נמצאו באותה העת לא מעט תלמידים אחרים, אף אחד מהם לא ניסה לעצור את המתרחש ולסייע לנער הפצוע. בסיום חקירתו שוחרר הקטין בתנאים מגבילים ובליווי הוריו, שהוזעקו לתחנת המשטרה.

בתחילת השבוע שעבר התרחש אחד ממקרי האלימות הקשים ביותר בשנים האחרונות בתוך מערכת החינוך, כאשר מספר קטינים ובן 18 הגיעו לבית ספר תיכון ברחובות, כשהם חמושים באבנים, קרשים וסכין, וחיפשו אחר קטין כבן 16, תלמיד בתיכון. הנער, שהבחין בהם, נמלט ונעל עצמו במשרד המנהל, אולם החשודים הצליחו לפרוץ את החדר ותקפו אותו באכזריות. על פי החשד, תוקפיו של הנער דקרו אותו בראשו ופצעו אותו באורח קשה. הנער הובהל לבית החולים, והחשודים נעצרו. הבוקר הם צפויים להגיע לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה פעם נוספת להאריך את מעצרם.

על פי ההערכות, גם הנער שנפצע וגם החשודים משתייכים לגורמי פשיעה בעיר, והתקיפה הקשה אירעה על רקע סכסוך בין אותם גורמים. בימים האחרונים זימנה משטרת רחובות מספר גורמים ממערך הרווחה ומאגף החינוך בעיר על מנת לחקור חשד כי הם לא מסרו מבעוד מועד דיווח שהיה בידם לגבי איומים שהופנו כלפי התלמיד שנדקר.

ממשרד החינוך נמסר אתמול בתגובה לדקירה בנתניה כי מדובר באירוע אלימות חמור מאוד, שנעצר מיידית בהתערבות הצוות החינוכי בבית הספר. "נוכח חומרת האירוע, הוגשה תלונה במשטרה והאירוע מצוי כעת בחקירה".

עוד נמסר כי "צוות בית הספר יקיים שיח חינוכי בנושא עם כלל התלמידים והתלמידות כדי להבטיח את תחושת המוגנות של התלמידים וכדי למנוע הישנות של מקרים מעין אלו בעתיד".

בשיחה עם "מעריב" אמר אתמול רן שי, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, כי "אנו כואבים את אירוע האלימות היום ומאחלים לתלמיד שנפגע החלמה מהירה ובריאות איתנה. אירוע האלימות בבית הספר בנתניה מצטרף לשורה של מקרי אלימות חוזרים בבתי הספר בארץ, שמעמיקים את תחושת חוסר המוגנות של התלמידים".

לדברי שי, "כבר ברור שאלה לא אירועים נקודתיים, אלא תופעה נרחבת. מועצות התלמידים והנוער פועלות וימשיכו לפעול למיגור האלימות, ולצד זאת אנו קוראים לחשיבה משותפת על תהליך עומק עם התלמיד, שבמרכזו הצבת גבולות נכונה בבתי הספר, מתן כלים להתמודדות רגשית בריאה ופתרון מחלוקות בדרך של שיח וחיזוק המענה הפסיכולוגי־רגשי הניתן בבתי הספר".