1,197 לוחמי צוות אוויר ששירתו בחיל האוויר לדורותיו פנו היום (שני) במכתב לשומרות ולשומרי הסף של מדינת ישראל וביניהם: נשיאת בית המשפט העליון, היועצת המשפטית לממשלה, היועצת המשפטית של הכנסת, לצד יועצים משפטיים בשירות הציבורי וגורמים נוספים מהצמרת המשפטית של מדינת ישראל, וקראו להם לעצור את תהליך "הרס הדמוקרטיה", כך לדבריהם. 

בין החתומים על המכתב: רא"ל במיל' דן חלוץ, האלופים איתן בן אליהו, אביהו בן נון, עמוס ידלין, רן גורן ונמרוד שפר, תתי אלופים רבים ולוחמי צוות אוויר לשעבר החברים בפורום  "555 פטריוטים".

"כולנו היינו מוכנים להקריב את חיינו למען המדינה לאורך שנות פעילותנו כטייסים מבצעיים. גם לאחר השירות בחיל האוויר המשכנו לקחת חלק בבניין המדינה כמיטב יכולתנו - במילואים, בכלכלה, בתעשייה  ובחינוך. האמנו בצדקת הדרך וראינו כשליחות את הצורך להגן על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אנחנו באים מכל רבדי החברה והקשת הפוליטית בישראל – ימין, שמאל, מרכז, חילוניים ודתיים; ממוצא מזרחי ואשכנזי, מכל חלקי הארץ", נאמר מצידם בפתח המכתב.

עוד נכתב: "המשותף לכולנו היום זו החרדה מכך שמדינת ישראל הדמוקרטית בסכנה. אתם קו ההגנה האחרון וביכולתכם לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה. מדינת ישראל שהוקמה כיהודית ודמוקרטית לא תוכל להתקיים ברוח מגילת העצמאות אם תוותר על זהותה כדמוקרטיה ליברלית. אנו מצפים שתשתמשו בכל הכלים והחוקים העומדים לרשותכם, ללא מורא ופחד, ותעשו את כל שלאל ידכם לעצירת האסון המתרגש על המדינה. אנחנו מתחייבים להמשיך לעמוד לצדכם במאבק על עתידה של המדינה".

מיוזמי וחותמי המכתב, תת אלוף ישראל (רליק) שפיר, מפקד בסיס תל-נוף לשעבר ואחד מתוקפי הכור האטומי בבגדד, מסר: "כאשר המתקפה על הדמוקרטיה הליברלית ועקרונות מגילת העצמאות עברה מרעיונות של קיצוניים להסכמים קואליציוניים, חשנו שחובתנו לעשות מעשה. ביקשנו מעמיתינו לקרא לשומרי הסף להגן על ישראל הדמוקרטית ועל ערכי מגילת העצמאות, ומעל 1,000 אנשי צוות אוויר נענו לקריאה וחתמו על מכתב המחזק את שומרי הסף במערכת הציבורית והמשפטית".