אירוע חמור וחריג למדי אחרי שנים של רגיעה בישיבת המועצה בעיריית פתח תקווה. שנים אחרי שידענו התקוטטויות בין חברי מועצה בעיקר קואליציה ואופוזיציה, שכללו הטחת פחית שתיה לעבר חברים, אמירות פוגעניות, הפניית אצבע מאיימת ועוד- נחשפנו אתמול לשיא חדש והפעם שולחן שהועף באוויר במהלך המיני דיון בנוגע לתקציב העירייה לשנת 2023.

בנושא אולי המהותי של המועצה, התרעם חבר האופוזיציה גנאדי בורשבסקי, על כך שראש העירייה רמי גרינברג לא מאפשר ליו"ר האופוזיציה אורי אהד להתבטא ולומר את דברו כפי הדרוש בנוגע לישיבת תקציב. בשלב מסוים כשבורשבסקי, זיהה שגרינברג קוטע לטענתו את דבריו של אהד ומיד לאחר מכן התחיל חבר הקואליציה רפי דהן לשאת את דבריו, נשמע בורשבסקי תוקף את ראש העירייה וסביבתו. 

בתגובה לדבריו, הגיח לעברו סגן ראש העירייה צדוק בן משה שהעיף באוויר את השולחן שסביבו ישב בורשבסקי, באירוע אולי המשמעותי בישיבת המועצה הנוכחית רגע לפני שמסיימים את שנת 2022.

גנאדי בורשבסקי מסר: "כרגיל ראש העירייה מצפצף על החוק ובישיבת תקציב אמורים לתת זכות התבטאות לכל חבר מועצה וזו מטרת הדיון. אורי אהד ניסה לדבר ורמי פשוט לא אפשר בפניו. פתאום שומעים שרפי דהן מתחיל לדבר אז פניתי אליו. ראש העירייה פנה אליי והגבתי לו תראה אתה רואה ראש העירייה אתה הפכת את כל האנשים שסביבך לסמרטוטים".

"השתמשתי גם במונח נבלה מתוך כעס, ופתאום הגיע צדוק בן משה לצלם אותי כמו גם הנהג של ראש העירייה ועוזרו שנשלחו על ידי ראש העירייה לצלם את מה שקורה אחרי שצדוק הפך את השולחן שלי פיזית. גרינברג הפך אותם לפיונים שלו ולסמרטוטים על כל המשתמע מכך. איך אפשר לתמוך באנשים האלה. הוא הפך את המועצה לבדיחה אחת גדולה", הוסיף.

מצדוק בן משה נמסר: "הישיבה התנהלה בצורה גרועה ביותר כשחלק מחברי האופוזיציה משתמשים בגידופים וכינויים בוטים, ככל הנראה בשל תסכול. 'נעליים, סמרטוטים, נבלות', כך כינו חברים באופוזיציה את חברי הנהלת העיר. בסיטואציה המדוברת ישבו חברי המועצה, כשאנחנו כבר מכירים את התקציב ותמכנו בו, יודעים בדיוק מה הוא מכיל. אף אחד לא מתרגש מהאמירות של חברי האופוזיציה, ואני פתאום מחליט לעשות פוסט על האנשים השקופים במועצה כמו השומר, אנשי הדובר, הדמויות שמאחורי הבמה. נעצרתי ליד ישראל פרידמן ושם חבר אופוזיציה חייך אלינו והתחלנו לדבר. בשלב הזה חבר האופוזיציה בורשבסקי פנה אל חברת הקואליציה וכינה אותה 'סמרטוטה'. הייתי עם הצלמה ביד וכשביצעתי תפנית עם הגוף ולא צילמתי אותו הוא כינה אותי בגסות 'הנה עוד נבלה, סמרטוט שלך', הוא צעק אל ראש העירייה כשהוא מפנה את האמירות כלפיי. אין לי שום טיפת כעס כלפיו, לא טינה ולא דבר, הסתובבתי לעברו, אז הוא הוסיף אמירות משפילות. ניגשתי לעברו וניערתי את השולחן כדי להעיף לו את החפצים מהשולחן. זה גרם לו לעצור והוא התרומם מכסאו. צריך לזכור כי רובנו אנשים עם משפחות, עובדים קשה באמת ואין שום הצדקה שיפנו אלינו בצורה כזאת ובגסות רוח כזאת. בהחלט הייתי חוזר על אותו מעשה אם היה מתבטא כלפיי באותה צורה". 

מלשכת ראש העיר נמסר: "הדיון על תקציב העירייה לשנת 2023 הוציא את חברי האופוזיציה מאיזון לאחר שהבינו שמדובר בתקציב מצויין שמראה גידול של 300 מיליון ש"ח וגידול בפעולות שהעירייה עושה למען הציבור, כאשר במקביל העירייה פועלת להפחית את נטל התשלומים מהתושבים. התשובות שניתנו במהלך הדיון, כמו הפרכת השקרים של האופוזיציה ע"י מענים מפורטים של ראש העיר וגיזברית העירייה, הביאו מס' חברים באופוזיציה לתגובות תיסכול משולחות רסן כנגד חברי הקואלציה. בין היתר, חברי המועצה גנאדי ואהד בחרו לקלל את חברי הנהלת העיר וקראו להם: 'סמרטוטים', 'נעלים', 'נבלות' ועוד. ויש לכך תיעוד רב מאד".

עוד נמסר כי "מדובר בהתנהלות בזוייה אשר חצתה כל גבול וכללה גם התגרות אישית כלפי סגן ראש העיר צדוק בן משה וחברת הקואליציה בריגיטה מרזון. ייתכן כי התיסכול של הגורמים נובע מהעובדה שלמרות שהם משמשים שנים כנבחרי ציבור, אין מאחריהם בדל של עשייה. והציבור היום רואה ומבין היטב מי עושה למענו ומי עושה רק רעש. נמשיך לשרת את התושבים מכל הלב ובכל העוצמה ונמשיך לפתח את פתח תקווה בכל הבחינות.אנו קוראים לכולם לנהוג בדרך שמכבדת נבחרי ציבור ולשמש דוגמא חיובית וראוייה לציבור הרחב".