מטופל אחד שטופל בחמצן נספה הלילה (שלישי-רביעי) בעקבות שריפה שפרצה באחת המחלקות הפנימיות בביה"ח סורוקה בבאר שבע במחלקה הפנימית. שני מטופלים נוספים שאושפזו על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני.

צוותי כיבוי והצלה שהוזעקו למקום פינו כ-25 חולים נוספים, כשחלקם מרותקים למיטות ונעזרים בבלוני חמצן, ואת צוותי הרפואה ומשפחה ששהתה במחלקה. 

התחקיר הראשוני של אירוע השריפה בביה''ח סורוקה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
התחקיר הראשוני של אירוע השריפה בביה''ח סורוקה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)

עקב הרגישות ומיקום האירוע הופעלה פקודת מכת אש מחוזית. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה והשיגו שליטה על האש. פרטי האירוע עדיין בתחקיר של כבאות והצלה מחוז דרום. אחת האפשרויות הנבדקות היא שהשריפה פרצה כתוצאה מעישון. 

‏רב טפסר אייל כספי, נציב כבאות והצלה, סיפר על השריפה בבית החולים ברדיו 103FM: "השריפה פרצה בשעה 3:20 לפנות בוקר, תוך 15 דקות הייתה שליטה מהירה באירוע. מדובר במוקד שהיה בחדר מספר 9 על גבי המזרון, האירוע הסתיים בטרגדיה".  הוא הוסיף כי "מה שגורם בדר"כ לפרוץ שריפה כזו - שילוב קטלני של שימוש במערכות חמצן וגורם שסוגר את המעגל של מפגש של חמצן עם בדל סיגריה או עם ניצוץ ממערכת חשמלית של טלפון בזמן טעינה". 

בעקבות הדליקה, שוחח מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עם מנהל בית החולים, ד״ר שלומי קדוש, ועם נציב הכבאות, רב טפסר אייל כספי. המנכ"ל ציין את הערכתו הרבה לצוות הרפואי שפעל להצלת חייהם של המטופלים, והודה לצוותי הכבאות שסייעו במקצועיות בטיפול באירוע. משרד הבריאות הביע צער רב על מותו הטראגי של המטופל שנספה ואיחל לשני הנפגעים האחרים החלמה מהירה. עוד נמסר מהמשרד כי בעקבות עליה באירועי דליקות במערכת הבריאות בתקופה האחרונה, הוקם לפני חודשיים, צוות קבוע משותף למשרד הבריאות ושירותי כבאות והצלה. לאור חשיבותו של הנושא מלווה הצוות באופן צמוד על ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד״ר ספי מנדלוביץ, ונציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי. מטרות הצוות לגבש קו מנחה ומתן הנחיות לאומיות למוסדות הרפואה, למניעת אירועי אש. דגש מיוחד ניתן להתמודדות עם בעיית העישון במחלקות על ידי מטופלים, שבהערכה ראשונית הייתה הסיבה גם לדליקה הנוכחית, וגרמה למספר אירועים קשים נוספים בתקופה האחרונה על רקע עישון. 

צוות החקירה של כבאות והצלה לישראל בזירת השריפה בבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דוברות כבאות והצלה)
צוות החקירה של כבאות והצלה לישראל בזירת השריפה בבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דוברות כבאות והצלה)

התחקיר הראשוני של האירוע צילום: דוברות כבאות מחוז דרום