שרפה קשה פרצה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בה אדם אחד נספה ועוד עשרות נפגעו כתוצאה משאיפת עשן. ענת דוידוב וגדעון אוקו שוחחו הבוקר (רביעי) עם לילי מויאל, עדת ראייה שמאושפזת במחלקה פנימית בבית חולים, ועם צחי סלוצקי, סגן מנהל המרכז לרפואה דחופה בסורוקה, שסיפרו על האירוע המבהיל.

שריפה פרצה במהלך הלילה בביה"ח סורוקה: מטופל נמצא ללא רוח חיים

"ישנתי ושמעתי צלצול של פעמון", סיפרה מויאל, "חשבתי שהחולה שלידי במיטה צלצלה לאחות שתבוא לתת לה טיפול או משהו, כי היא אחרי ניתוח. זה הפריע לי איזה חמש דקות. אמרתי, 'אני אקום, אני אגיד לאחות שתבוא לטפל בה'. כשקמתי ראיתי שכולם מול המחלקה של פנימית וראיתי עשן, לא הבנתי מה זה".

"קמתי מתוך שינה ופתחתי את הדלת, עשן נכנס לנו למחלקה, כמעט נחנקתי, לא הבנתי מה קורה. הצוות הרפואי רץ ממקום למקום ומלא אמבולנסים ומשטרה ומכבי אש היו באזור", אמרה.

מויאל סיפרה כי בחדר בו היא מאושפזת ישנם ארבעה אנשים. היא אמרה כי ברגע המבהיל הצוות הרפואי העיר את כולם. "אי אפשר היה לצאת, היה עשן".

התחקיר הראשוני של האירוע צילום: דוברות כבאות מחוז דרום

"אני במחלקה שלי", היא סיפרה. "השתלטו על השריפה וחסמו את הכול, שמו סרט אדום. אין מבקרים, אין כלום. ראינו את האדם שנפטר, הוא עדיין פה במיטה, צריכים לקחת אותו. אותו אחד שהדליק סיגריה, הוא הוריד חמצן ונשרף ומת. החולה שהיה לידו בחדר ניסה לכבות אותו עם סדין ולא הצליח".

כשסגן מנהל המרכז לרפואה דחופה בסורוקה, צחי סלוצקי, נשאל האם הוא יכול לאשר את העובדה כי אותו אדם שנספה הוא זה שהצית בטעות את המזרן, הוא ענה: "מתבצעת כרגע חקירה של צוות כבאות והצלה ושל המשטרה שנמצא במקום. לצערי, האירועים האלה של שימוש בחמצן ועישון סיגריות הם אירועים שמוכרים בבתי חולים אחרים, וזה אירוע שבהחלט נבחן גם באירוע הנוכחי".

הוא הדגיש: "בהחלט הסברה הזאת אפשרית, אבל אני חושב שזה לא המקום כרגע להסיק מיד מסקנות. זה אירוע קשה, כואב ועצוב, נפטר מטופל. צריך להדגיש, נמנע פה אסון כבד יותר בזכות העירנות והטיפול המהיר של הצוות. אני חושב שהאירוע הוכל בצורה מאוד מהירה ויעילה".

השריפה בביה''ח סורוקה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
השריפה בביה''ח סורוקה (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)

בנוסף, הוא סיפר כי "אנחנו מתרגלים פה בבית החולים כל הזמן אירועים כאלו של תרגילי אש. הצוות במחלקה פעל בצורה מאוד מהירה ויעילה, צוות כיבוי האש הגיע מאוד מהר. הצוות פינה את כל המטופלים, כולל מטופלים מונשמים, קשים, עם בעיות מורכבות - בצורה מאוד מהירה. כל המטופלים שפונו משם, פונו במצב יציב. שני מטופלים שהיו בסמיכות לאירוע עצמו של השריפה, נפגעו טיפה משאיפת עשן, אבל סך הכול מצבם יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם".

"הציוד בבית החולים בסך הכול, אני חושב שגם האירוע הזה הוכל בצורה טובה. יש אזור אחד שנפגע, אבל אנחנו עובדים בצורה מהירה מאוד להשמיש את המחלקה חזרה לפעילות מלאה כבר ביממה הקרובה", הוסיף סלוצקי.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm