כיממה לאחר ששוחרר המחבל מאהר יונס, כוחות משטרה גדולים פרוסים גם היום (שישי) ויפרסו לאורך סוף השבוע סביב מתחם ביתו וכן גם באזור הכפר ערערה על מנת לטפל בכל אירוע ולשמור על השקט והסדר.

כאמור, אתמול שוחרר המחבל שרצח את החייל אברהם ברומברג ז"ל לאחר 40 שנים. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות בשפה הערבית, תועד מאהר כשהוא נפגש עם אמו, וצהלות שמחה ברקע. שמפקד מחוז חוף של המשטרה הנחה למנוע כל מעשה של אהדה או עידוד מעשי טרור במסגרת שיחרורו. 

כוחות משטרה בערערה (צילום: רביע באשא, דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בערערה (צילום: רביע באשא, דוברות המשטרה)

זהו מבחן חשוב בפעילותה של המשטרה מול בקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אחרי שיחרור המחבל כרים יונס בשבוע שעבר. בעקבות השחרור של יונס היו דיונים עם כל הסגל הבכיר לרבות ראש אגף מבצעים ניצב סיגל בר צבי, ראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום ומפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "מרוצה מפעילות המשטרה בכפר ערערה עד כה. המשטרה לא אפשרה הקמת אוהלי תמיכה בטרור, לא הנפת דגלי אש"ף ופת"ח ברחובות, לא מיצג שהידים ולא התכנסות של תמיכה בטרור. מקווה שהמשטרה תמשיך לשלוט על האירוע והמחבל יקבל חיבוקים רק בתוך הבית עד אשר נעביר חוק שיאפשר לשלוח אותו לסוריה".

כזכור, שחרורו של בן דודו, המחבל כרים יונס, עורר סערה לאחר שבני משפתחו וחבריו של המחבל הקימו אוהל לצרכי החגיגות ובכירי הרשות הפלסטינית אף עלו לבקרו, בניגוד להנחיית השר בן גביר. בעקבות האירועים קיים השר לביטחון לאומי שיחה עם מפכ"ל המשטרה אודות הקמת האוהל והחגיגות שהתקיימו בכפר. בשיחתם הורה השר על ביצוע תחקיר פנימי במשטרה שיוצג לשר. מטרת התחקיר לוודא כי אירועים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד.