חילופי מהלומות קשים נרשמו בין יו"ר הוועדה לענייני ביקורת ויו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במהלך מסיבת העיתונאים שערך עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. הבוקר, (רביעי) השר בן גביר שוחח עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103fm, הגיב לדברים, והתייחס לסוגיית פינוי המאחזים הבלתי חוקיים שעוררה גם היא סערה בממשלה החדשה. 

ח"כ מיקי לוי התפרץ להצהרת בן גביר והמפכ"ל: "הפקרתם את אזרחי ישראל"
"הייל כהנא": זהבה גלאון מעוררת סערה בציוץ נגד בן גביר

"אני לא חושב שכל ילד שמקים איזו סוכה צריך אוטומטית שממשלת ישראל תקבע שיש כאן יישוב, אני כן חושב שדין אוכפים בצורה שווה", טען בן גביר על סוגיית פינוי המאחזים הבלתי חוקיים. "לא יכול להיות מצב שנערים כאלה יפונו תוך דקה, ולעומת זאת לא נוגעים בעשרות מאחזים. הבטיחו דיון בנושא הזה, יש מדיניות של ימין".

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק" (צילום: אנה ברסקי)

על הרפורמה שהציג אמש יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, הסביר השר כי במסגרתה "נוסיף לשכר השוטר עוד 20%-40% מהשכר שלו. אנחנו מדברים עד פקד, לא מעניין אותי להעלות את המשכורות של הניצבים, אני רוצה לגרום לכך שיבואו יותר שוטרים ובמקביל לעשות משמר לאומי, גם הממשלה הקודמת דיברה על משמר לאומי".

הוא הוסיף: "התנדבות זה הרכיב השלישי. דיברתי על לקחת את כל מג"ב ולהפוך אותם למשמר לאומי, לחזק אותם, להגדיל את הימ"מ, היחידות המיוחדות. בואו נגיד את האמת, אף אחד לא היה מושלם בשומר חומות, גם הממשלה הקודמת, והקודמת קודמת, האחריות היא של כולם. אני לא הייתי שר לא בממשלה האחרונה ולא בקודמת, אני רוצה לעשות משהו אחר, אני חושב שזה מגיע לכל אזרחי ישראל. כשאני מדבר על משמר לאומי זה לא עניין של ימין או שמאל, זה החיים שלך, של הבן שלך, של הבן שלי. אני מאמין שאם נצליח לעשות את השינויים האלה כולנו נרוויח מזה".

"מה אנחנו צריכים להבין מהרומן הלוהט בינך לבין המפכ"ל?", שאלו כספית ומגל. בן גביר ענה: "אתה נכנס לחדר, עובד איתו שעות ארוכות, אני מגלה בו איכויות מאוד גדולות. עשרות שנים הוא נתן למען הביטחון של ישראל. אני מאוד מרוצה ממערכת היחסים, אני חושב שגם הוא מרוצה. זה נכון, הרבה לשונות, נשמות טובות ציפו לפיצוצים, זה לא קורה. שימשיך כך". 

קובי שבתאי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קובי שבתאי ואיתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על דבריו של מיקי לוי שתקף אותו, אמר השר כי "אם מיקי לוי היה מכבד את החוק, הוא היה יודע שעל המשפטים שלי הייתה התיישנות. המשפטים שלי היו על זה שאמרתי שצריך לגרש ערבים לפני 20 שנה. החברים של לוי, אלה שמכהנים היום בכנסת, תומכים ברצח של חיילים, נותנים לגיטימציה של רצח מתנחלים ולכן צריך לזרוק אותם מהכנסת ויפה שעה אחת קודם. איתמר בן גביר עובד 24/7, גם בשבתות".  

בנוסף, הגיב השר על הציוץ של זהבה גלאון: "אני מחכה עדיין לכותרות המרוחות באדום, קו אדום נחצה, הסתה, כל מיני דברים. אם צביקה פוגל חלילה או אלמוג כהן היו עושים דבר כזה היית אומר 'מחקו, הכול בסדר'? הייתם דנים בזה מבוקר עד לילה. זה לא פגיעה באיתמר בן גביר, זה הסיפור הקטן כאן, הסיפור זה 6 מיליון יהודים שנרצחו, נטבחו, וזהבה גלאון עשתה זילות השואה. זה הסיפור כאן. בינתיים אני מזכיר לכם שהיחידים שגירשו כאן מהבית אנשים היו אנשי השמאל, שהגו כל מיני תוכניות דמיקולו כמו ההתנתקות ועוד דברים שראינו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm