פרסום ראשון: הלילה האחרון אחרי ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בלוד יחד עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי היה מ"הלילות הקשים ביותר", שחוו לדבריהם תושבי העיר.

בעקבות אירועי הלילה פתחה המשטרה במבצע מעצרים מהיר בעיר לתפיסת עברייני הנשק במסגרתו כוח משימה מיוחד של שוטרי תחנת לוד, מרחב שפלה ולוחמי מג"ב עצר הבוקר 15 חשודים במעורבות באירועי הירי בעיר.

"מחוייבים לעשות כל שביכולתנו": בן גביר קיים סיור חירום בלוד

שיח שהתנהל בקבוצת וואטסאפ של התושבים חשף כי החל מהשעה 01:23 החלו להישמע מטחי ירי בעיר. "צרורות מטורפים באזור שלנו", כתב אחד התושבים. "שמעו גם אצלנו, כנ"ל פה מאזור החלוץ נווה ירק נשמע ירי, מראים לבן גביר מה זה". אחד התושבים שאל "מה היה פה הלילה?, והוסיף אימוג'י של פרצוף מודאג. התשובות שהוא קיבל הן "לא נורמלי, הארוע החמור ביותר מאז שאני גר כאן מעל עשור".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ של תושבי לוד (צילום: צילום מסך)
ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ של תושבי לוד (צילום: צילום מסך)

תושבת העיר סיפרה הבוקר (חמישי) למעריב: "זה התחיל סמוך לשעה 23:00 בלילה, מטח יריות ראשון, תהיתי אם בעלי שמע גם את הירי. ב-01:00 נשמעו צרורות רצופים וכבר אמרתי לו: 'מפרקים פה מחסניות'. אני לא זוכרת לילה כזה. זה היה מלחיץ. אנחנו רוצים לגדל את הילדים במקום בטוח וסבלנו כבר מכדורים תועים. אנו גרים סמוך למתחמים של החמולות וזה בהחלט לא נעים. אני סומכת על מדינת ישראל שיש לה את הכלים להתמודד עם זה והיא הוכיחה שהיא מסוגלת. אני מאמינה שהיא תגן על הביטחון הלאומי שלנו. בסך הכל אנחנו רוצים שקט ומה שקיבלנו זה לילה רצוף של ירי בלי הפסקה".

בשיחה שקיים היום השר עם אחת מעשרות מתושבי העיר שהתקשרו אליו בעקבות הלילה "המטורף" כהגדרתה, השיב לה בן גביר, "אני מקבל ממכם עשרות הודעות משעות הבוקר".

הוא הוסיף: "הגעתי בהתראה של אפס זמן כדי לומר אמירה, להנחות על מדיניות, אין לי ספק שהם עשו הלילה מהלך שהם רוצים להבהיר לי בעקבות הביקור שלי שהם בעלי הבית. העברתי את זה למפכ"ל המשטרה, ביקשתי פעילות חד משמעית. אני לא קוסם, הדברים לא יקרו בתוך יום. יש לנו עניין של משמר לאומי שצריך לצאת לדרך תוך כמה חודשים ואני חושב שזה הפיתרון הנכון".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מעצר עברייני הנשק בלוד (צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי)
מעצר עברייני הנשק בלוד (צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי)

כאמור, בעקבות אירועי הלילה פתחה המשטרה במבצע מעצרים מהיר בעיר לתפיסת עברייני הנשק. כוח משימה מיוחד של שוטרי תחנת לוד, מרחב שפלה ולוחמי מג"ב, עצר הבוקר 15 חשודים במעורבות באירועי הירי בעיר. בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, תבחן המשטרה הבאתם מחר לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרם.

ממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון אף קיים השבוע הערכת מצב מיוחדת, במסגרתה הנחה על הקמה מיידית של כח משימה מבצעי, שתכליתו - אכיפה מוגברת בעיר לוד, המתמקדת במחוללי הפשיעה בעיר, למען בטחון התושבים ומיצוי הדין עם פורעי החוק. 

כוח המשימה, המשלב שוטרי תחנת לוד ומרחב שפלה יחד עם לוחמי מג"ב ויס"מ, בשת"פ יחידות מיוחדות נוספות, החל לפעול בגזרת העיר וסביבותיה, כאשר הבוקר בצעו השוטרים חיפוש במספר מתחמים ומעצר לחקירה של 12 תושבי העיר, בחשד למעורבות באירועי ירי בשבוע האחרון, לצד תפיסת אקדח טעון והחרמת 4 רכבי יוקרה לבחינת הליך חילוט. 

פעילות שוטרי תחנת לוד, מרחב שפלה ולוחמי מג''ב בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות שוטרי תחנת לוד, מרחב שפלה ולוחמי מג''ב בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

בן גביר אמר כי הוא "מברך את משטרת ישראל, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, ממ"ז מרכז אבי ביטון ומפקד תחנת לוד סנ"צ ששי שלמה, על הפעולה המהירה למעצר עברייני נשק בלוד, שגורמים מדי לילה לסבל לכל תושבי לוד. בעזרת השם נחזיר את הביטחון האישי והמשילות גם ללוד". השר סבור וכמוהו גם מפכ"ל המשטרה, כי הפעילות המשטרתית תיתן בסוף את אותותיה ותביא את השקט לעיר.

יש לזכור שביקורו של בן גביר בלוד בא לאחר שהשר הבהיר בימים האחרונים במספר הזדמנויות כי שב"כ ישולב בפעילות המשטרתית וכנגד ארגוני פשיעה, בעיקר במגזר הערבי.