היהלומן ישראל אור, בן 46 מרמת גן, נעצר היום (שני) על ידי בלשי מרחב דן במשטרה לאחר שנחת בנתב"ג בחשד לעבירות אונס של מספר נשים שהתלוננו נגדו במהלך השנה האחרונה. מעצרו הוארך הערב (שני) בשבעה ימים נוספים. 

לאחר שנחת בנתב"ג: היהלומן ישראל אור נעצר בחשד לעבירות אונס

המגיש חיים אתגר ("חשיפה", "קשת 12"), שהביא עדויות של מספר נשים שסבלו לכאורה מאלימות על ידי אור, התייחס לפרשה הערב בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

ישראל אור (צילום: אבשלום ששוני)
ישראל אור (צילום: אבשלום ששוני)

בפתח הראיון אמר אתגר: "הסיפור הוא כזה, אנחנו משדרים לפני כחצי שנה תחקיר בעניינו, שבמהלכו מעלות נשים טענות קשות נגד אור על פגיעות לכאורה מיניות, דברים חמורים. אחרי התחקיר נשים נוספות ניגשות למשטרה, בסך הכל תשע נשים פונות להגיש תלונה. חלק מהתלונות על פגיעות מיניות, דברים לא פשוטים. בסמוך לשידור התחקיר ישראל עוזב את הארץ, ומאז חצי שנה הוא אינו בישראל. כשהתחקיר כבר הופך להיות גלוי, אפילו שידרנו גם שתי תלונות של נשים שהחליטו שהן רוצות לחשוף את העובדה שהן הגישו תלונות וגם את הניסיונות מצד מקורביו לעצור או לנסות למזער את הנזק של התחקיר, אחת מהן היא תהילה לוי, אישה מאוד אמיצה".

בהמשך התייחס אתגר להבדל בין ישראל אור לסוכן הדוגמניות שי אביטל שהוסגר לישראל מהולנד: "אביטל מבוקש לחקירה ואור אינו נדרש לחקירה, גם הייתה איזו סאגה מאוד מוזרה בעניין אור כי אנחנו עדכנו את המשטרה לפני ואמרנו 'יש כאן סיפור, יש כבר שתי תלונות שמוגשות', אנחנו מעדכנים את המשטרה ואז אולי יש איזה בלבול או חוסר ערנות, שידרנו גם את זה, שיחה שניהלתי עם החוקר הראשי שאולי היה קצת מבולבל".

לאחר מכן נשאל אתגר מדוע אור שב לישראל, ועל כך השיב: "אנחנו נראה במהלך ההידיינות המשפטית אבל יש כל מיני סברות שאני לא רוצה להיכנס אליהן אבל הוא חזר ועם החזרה שלו כך דווח הוא נעצר, נחקר ומעצרו הוארך בשמונה ימים. החשדות הם מעשה מגונה, עבירות אינוס, מספר רב של מתלוננות, קיים חשד סביר לביצוע מספר לא מבוטל של עבירות אינוס, מאפיינים משותפים וגם שימוש בחומרים משני תודעה. הוא כמובן מכחיש, לפחות בתחקיר הוא הכחיש. אבל יש פה גם עבירות כבדות משקל וגם יש פה אדם עם אמצעים וכסף. אנחנו הצגנו את העובדה שהופעל לחץ במהלך התחקיר על חלק מהנשים ששוחחנו איתן. יש אדם עם מהלכים, כוח וכסף, זו התמודדות מאוד מורכבת לנו ובעיקר למתלוננות".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM