משרד המשימות הלאומיות בראשות השרה אורית סטרוק יקצה סכום של מאות מיליוני שקלים לטובת קידום ופיתוח פעילויות קהילתיות ותמיכה בקהילתיות משימתיות בערי הפריפריה. 

המהלך - שאותו יזם בהסכמים הקואליציוניים יחד עם סטרוק ח"כ משה סולומון, נציג הפריפריה מטעם סיעת הציונות הדתית - נועד "לחזק את הקשר הקהילתי בערים השונות ולהצמיח עוד קהילות משימתיות ברחבי הארץ במטרה להביא לחיבורים בין אוכלוסיות שונות ולצמצם פערים באוכלוסיות מוחלשות".

בשיחה עם "מעריב", מסביר סולומון כי התקציב יוקצה על ידי משרד האוצר למשרד למשימות לאומיות, וכי בימים אלו נעשית עבודת מטה יסודית יחד עם מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל על מנת לוודא כי תקציבים אלו יוקצו לתכניות איכותיות ליצירת ערבות הדדית בין אזרחי ישראל ולצמצום פערים בחברה הישראלית.

"בראש ובראשונה אני מודה ליו"ר המפלגה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הדאגה לתקציב, ולשרה סטרוק על ההחלטה האמיצה והמשמעותית שקיבלה לטובת כלל אזרחי ישראל", אומר ח"כ סולומון. "הקצאת התקציב המשמעותי הזה היא אמירה ברורה של הממשלה כלפי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. התוכניות המיוחדות שיצאו בקרוב לפועל בזכות התקציב ישנו את חייהם של אזרחים רבים, עולים ותושבי פריפריה, ויביאו לחיבורים מדהימים בין האוכלוסיות המגוונות בישראל".