נהגים צעירים בני 24 ומטה מעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה ב-58% מחלקם במצבת הנהגים, כך על פי נתוני עמותת "אור ירוק" שפורסמו היום (ראשון). כמו כן, מרבית תאונות הדרכים במעורבות נהגים צעירים מתרחשות בערים.

עוד על פי הנתונים המדאיגים, יום שישי הוא הקטלני ביותר מבחינת האירועים שבהם נהרגים צעירים בתאונות. שעות הלילה הן המסוכנות ביותר עבור נהגים צעירים. 

כמו כן, על אף חוק 0% אלכוהול, אחד מכל חמישה נהגים במעורבים בתאונות אלכוהול וסמים הוא נהג צעיר. בנוסף, נהגים צעירים מעורבים בתאונות עם אופנועים וקטנועים פי שישה יותר מחלקם בנהגים.

תאונת דרכים קטלנית סמוך לבית שמש (צילום: פלאש 90)
תאונת דרכים קטלנית סמוך לבית שמש (צילום: פלאש 90)

רוב מכריע של 91% מבין הצעירים ההרוגים בתאונות דרכים, הוא נשים. הכמות הגדולה ביותר של תאונות במעורבות צעירים, הייתה במהלך העשור האחרון בירושלים, עם 3,329 תאונות בסך הכול. אחריה ברשימה: תל אביב-יפו, חיפה ובאר שבע. 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם בבעלי הרישיונות. נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון בשל מאפייני הנהיגה הייחודים שלהם. רבים מהם מתקשים לקרוא את מפת הסכנות שבכביש בשל חוסר ניסיון, נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות או תחת השפעת אלכוהול. במשך שנים מדינת ישראל התעלמה מהנהגים הצעירים והתוצאות הקשות הן תוצאה ישירה לחוסר ההשקעה והיעדר תכנית רב תחומית".

עוד הוסיף כי "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להתעלם מהנתונים הקשים ולכן יש לקדם תכנית ייעודית שתוביל לצמצום תאונות הדרכים במעורבות נהגים צעירים. במקביל, על המשטרה  להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע. על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה כדי לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל את חיי הנהג הצעיר הבא".